امام جمعه یزد:
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، خواستار توجه جدی به بحث مهدویت در مدارس استان شد و گفت: بنیاد مهدویت برای مدارس برنامه مدون داشته باشد.
کد خبر: ۶۳۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 25 July 2018

آیت‌الله محمدرضا ناصری در جمع اعضای بنیاد فرهنگی مهدویت استان یزد با تاکید بر ضرورت انجام برنامه‌های فرهنگی اظهار داشت: بسیاری از کارهای فرهنگی در کشور انجام می‌شود اما آثار محسوس و ملموسی در جامعه ندارد.

وی بیان کرد: اهمیت بحث مهدویت بسیار بالا است بر این اساس کار در این زمینه باید قوی و آثار آن محسوس باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دستگاه‌های آموزشی دغدغه مسائل دینی دانش آموزان را ندارند، عنوان کرد: آن‌قدر که در دستگاه‌های آموزشی کسب رتبه‌های برتر کنکور ملاک شده، دینداری دانش آموزان اهمیت چندانی ندارد و این موضوع یک اشکال مهم و اساسی است.

ناصری با تأکید بر اینکه نظام آموزشی باید مورد بازنگری قرار گیرد، افزود: باید در روند کار آموزش، تعلیم و تربیت و نحوه پرورش دینی دانش آموزان تجدید نظر شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سیستم آموزشی کشور از نظر علمی تنبل است و به نوعی تولید علم و فناوری را از دانش آموزان گرفته است بنابراین می بینیم که هم به تولید علم و هم به مسائل دینی در مدارس به درستی پرداخته نمی شود.

ناصری ادامه داد: در استان یزد با توجه به اینکه مردم و مسئولان نسبت به مسائل دینی حساسیت دارند، در مدارس به نوعی به مباحث اعتقادی و دینی دانش آموزان توجه می‌شود اما متأسفانه این مسائل در سیستم آموزشی دیده نشده است.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان اکنون قدرت انتخاب در مدارس و دانشگاه‌ها ندارند، تصریح کرد: وقتی به اعتقادات دانش آموزان توجه نشود، دانش آموز به سمت هواهای نفسانی خود می رود بنابراین باید کاری کنیم که هر فرد عقل مستقل و فکری تکامل یافته داشته باشد تا خود بتواند قدرت تشخیص خوب از بد را داشته باشد.

ناصریبا تاکید بر اینکه مهدویت نیز از مباحث بسیار مهم اعتقادی است، افزود: لازم است این مبحث مهم در مدارس مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر کار در مدارس، از طریق رسانه ها به ویژه رسانه ملی، در این زمینه برنامه ریزی و کار شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار