مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد گفت: آموزش و پرورش باید اولویت اول جامعه قرار بگیرد و همه جامعه نسبت به این سازمان حساسیت داشته باشند.
کد خبر: ۶۳۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 29 July 2018

دانافر مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد مهم‌ترین نهاد اجتماعی را آموزش وپرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش یک سرمایه اجتماعی است وهم سرمایه اجتماعی تولید می‌کند وجایگاه آن باید حفظ شود و ارتقاء یابد اگر چنین نباشد قطعا با چالش‌هایی مواجه خواهیم شد.

دانافر با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از جامعه فاصله گرفته ونیز جامعه از آموزش وپرورش فاصله گرفته بیان داشت:اگر بخواهیم مسائل و مشکلات آموزش و پرورش حل بشود باید این سازمان مهم به گفتمان ملی تبدیل شود ، مسائل و دغدغه این سازمان دغدغه همه جامعه باشد واگر بخواهیم این سازمان گفتمان ملی باشد باید اولویت اول جامعه قرار بگیرد و همه جامعه نسبت به آموزش وپرورش حساسیت داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش وپرورش دارای مشکلاتی است واگر بخواهیم به این مشکلات جامه عمل پوشیده بشود باید همه دست به دست هم بدهیم افزود:در بحث فضای آموزش دچار مشکلاتی هستیم و قریب به چهل درصد از فضای آموزشی ما نیاز به تخریب و بازسازی دارد و همچنین برای سال تحصیلی جدید ده‌ها فضای آموزشی جدید می‌خواهیم و نزدیک به پنجاه کلاس برای استقرار پایه یازدهم نیازمندیم.

وی در ادامه عنوان کرد:در حوزه محتوای آموزشی وکتب درسی باید نظارت دقیق بر اعتبارات محتوای آموزشی داشته باشیم و معلمان باید بر محتوای کتب درسی نظارت داشته باشند ودر استقرار نظام جدید عجله کرده ایم.

مدیر کل آموزش وپرورش استان برای برون رفت از همه چالش‌ها در حوزه درون سازمانی همه باید دخیل سند تحول بنیادین بشوند ،گفت: بازخورد‌ها نشان دهنده این است که سند تحول چندان اجرایی نشده است و نمی توان با وضع موجود امکانات به سرعت به سمت اهداف برنامه ریزی شده برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار