معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر یزد:
معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر استان یزد از تحصیل 6500 دانشجو در دانشگاه‌های علم و هنر این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ 30 July 2018

 محسن برزگری  با اشاره به ۱۶ مردادماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در کشور، گفت: جهاد دانشگاهی نهادی است که به‌صورت کاملاً غیرانتفاعی و عمومی در حوزه پژوهشی و آموزشی فعالیت می‌کند.

وی افزود: دانشگاه علم و هنر درزمینهٔ امور پژوهشی، پژوهش‌های کاربردی خوبی داشته که توانسته در عرصه‌های مختلف از مشکلات گره‌گشایی کند.

معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر استان یزد در ادامه با اشاره به وجود ۶۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه، تأکید کرد: در چند سال گذشته سعی کردیم با افزایش رشته‌ها جمعیت دانشجویی خود را حفظ کنیم که این مهم نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور موفقیت بزرگی است.

برزگری در ادامه تصریح کرد: تاکنون ۱۴ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و وارد بازار کارشده‌اند. دانشگاه علم و هنر جز ۵ دانشگاه برتر کشور است و در این سال‌ها با کیفی سازی آموزش‌های خود توانسته است سیر صعودی خود را حفظ کند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: قریب به ۶۰۰ مدرس در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند که از این تعداد ۱۰۰ نفر هیئت‌علمی و مابقی اساتید مدعو هستند. دانشگاه علوم هنر پس از دانشگاه یزد در جذب دانشجو رتبه دوم را در استان به خود اختصاص داده است و این نشان از کیفیت آموزشی این دانشگاه است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه قریب به ۶۰ درصد از دانشجویان ما موفق به ورود دوره‌های تحصیلات تکمیلی شده‌اند که از این تعداد درصد قابل‌توجهی از آن‌ها در دانشگاه‌های معتبر کشور بوده است. رویکرد دانشگاه علم و هنر رویکرد نوآورانه و کارآفرینانه است که از آن می‌توان به وجه تمایز دانشگاه علم و هنر و سایر دانشگاه‌ها نام برد.

برزگری خاطرنشان کرد: به‌جز واحدهای درسی مصوب، ما ۱۲ واحد دروسی را تدریس می‌کنیم درزمینهٔ کارآفرینی، آشنایی با محیط‌های کسب‌وکار، آموزش مهارت‌های زندگی و غیره است. همین موضوع سبب توانمندی دانشجویان شده تا آن‌ها بتوانند علاوه بر نقش‌آفرینی در حوزه کسب‌وکار در زندگی شخصی نیز موفق باشند.

این مسئول در پایان گفت: با توجه به وجود پژوهشکده‌های متعددی که در دانشگاه وجود دارد دانشجویان می‌توانند در این مراکز کارهای پژوهشی خود را دنبال کرده و به نتیجه برسانند. همه‌ساله هدایت تحصیلی را در موضوع انتخاب رشته به‌صورت رایگان برای هشتمین دوره متوالی انجام می‌دهیم که تأثیر خوبی را به همراه داشته است.

 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار