مدیر ایمنی ترافیک شهرداری یزد مطرح کرد
مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد اجرای طرح شهر هوشمند را راه حل معضل ترافیک در یزد دانست.
کد خبر: ۶۳۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 02 August 2018

حمید دهقان بنادکی در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر یزد، گفت: جایگاه ترافیک ازنظر بزرگان دارای جایگاه خاص و ویژه‌ای است و همچنین ترافیک جزء پنج حوزه مشکل اجتماعی بزرگ مردم پایتخت به شمار می‌رود و بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته معضل ترافیک، جزء هفت معضل برتر مردم شهر یزد است.

وی افزود: خوشبختانه درواقع مسئولین کشور دیدگاه‌های مثبتی در خصوص ترافیک دارند و خواستار حل معضلات ترافیکی و تسهیلات عبور و مرور مردم هستند؛ چراکه آسیب رفت‌وآمد در خیابان یکی از مهم‌ترین مسائل در کشور است.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد با اشاره به رویکرد جدید و جدی شهرداری و شورای شهر به بهبود ایمنی ترافیک شهر، اظهار داشت: طبق چارت تشکیلاتی شهرداری، یکی از زیرشاخه‌های معاونت‌ امور زیربنایی، مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک است که این اداره به‌صورت شاخص ارائه خدمات می‌دهد.

دهقان بنادکی بابیان اینکه روند پیشرفت در حوزه ترافیک در دنیا روندی قابل‌توجه است و دیدگاه امروز ما بر همین مبناست، تصریح کرد: در حال حاضر تمرکز تمام شهرهای دنیا بر حمل‌ونقل عمومی و پیاده محوری است؛ چنانچه ما درصددیم تا در این دوره این دو مهم را در اولویت کاری خود قرار داده و در جامعه نهادینه سازیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه موضوعات حمل‌ونقل عمومی و پیاده محوری قطعاً موضوعی زمان‌بر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فاصله زیادی تا ایده آل‌های این مهم وجود دارد و در این راستا اهتمام ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌ایم؛ لذا با توجه به اهمیت این موضوع، حمایت‌های ویژه مسئولین مرتبط با این حوزه را می‌طلبد.

وی بیان داشت: در سال گذشته در تمامی سطح استان یزد، براثر تصادفات رانندگی حدود ۷۹ فوتی وجود داشته‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته ۱/۲ درصد رشد داشته است؛ همچنین از این تعداد ۳۹ نفر موتورسیکلت‌سوار و ۲۸ نفر نیز عابر پیاده بوده‌اند؛ به این معنا که بخش غالب این آمار موتورسیکلت‌سوار و عابر پیاده هستند که این موضوعی نگران‌کننده است که حکایت از این دارد که تاکنون سیاست‌های ما بر پیاده محوری نبوده و امروزه عابر پیاده یکی از آسیب‌پذیرترین‌ قشرها محسوب می‌شود.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته ۳۷ نفر از فوتی‌های استان در تصادفات درون‌شهری وسیله به‌وسیله، ۲۸ نفر وسیله با عابر، پنج نفر وسیله به شی‌ء و هشت نفر واژگونی بوده‌اند؛ لذا هرچه قدر در خصوص ایمنی معابر سرمایه‌گذاری شود، اندک است و در همین راستا جلسات مختلفی با سازمان بیمه استان داشته‌‌ایم.

دهقان بنادکی در پایان با تأکید بر اینکه اعتقاد ما برای حل معضل ترافیک، ایجاد شهر هوشمند است، اذعان کرد: درواقع سوق مردم به سمت حمل‌ونقل عمومی نیز برای حل معضل ترافیک نیز بسیار راهگشاست؛ همچنین در شش‌ماهه نخست سال جاری بالغ‌بر ۲۵ تا ۳۰ مورد طرح اصلاح هندسی در واحد ترافیکی استان ترسیم‌شده و مصوبات لازم را گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار