رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان یزد با اشاره به این که ناشنوایان یزدی از داشتن سرانه ورزشی مختص خود محروم هستند، گفت: متاسفانه خيرين استان یزد نيز كمترين توجه را به نيازهاي ورزشكاران ناشنوا دارند.
کد خبر: ۶۶۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 30 September 2018

 «علی‌اکبر حدادی» با اشاره به عدم وجود سرانه ورزشی ویژه ناشنوایان در استان، اظهار کرد: متاسفانه جامعه ناشنوایان به رغم درگيري با یکی از بدترین نوع معلولیت‌ها، از مظلوم‌ترین معلولان در جامعه محسوب مي‌شوند چرا که همیشه مورد بی‌توجهی مسئولان قرار دارند.

وی ارتقای جایگاه ورزش ناشنوایان استان يزد طي دو سال اخیر از رتبه سی‌و‌یکم به دهم را بسیار قابل توجه دانست و تاكيد كرد: تلاش ورزشکاران ناشنوای استان منجر به اخذ این جایگاه شده و اين در حالي است كه تاکنون هیچ گونه سرانه ورزشی اختصاصی در استان براي آنها در نظر گرفته نشده است.

رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان ادامه داد: 18 رشته ورزشی برای این جامعه ورزشي در استان تعریف شده که در اکثر این رشته‌ها، ورزشکاران ناشنوای استان صدر‌نشین رقابت‌هایی ملي و حتي بعضاً فراملي هستند .

این مسئول با انتقاد از ناديده شدن ناشنوايان استان، گفت: این قشر ضعیف هر چند یکی از اقشار مهم و افتخار‌آفرین استان در رشته‌های مختلف ورزشی محسوب می‌شوند اما کمتر مورد حمايت مسئولان قرار دارند و حمایت‌های مادی و معنوی مردم کمتر شامل حال آنها می‌شود .

وی رفع نیازهای جامعه ورزشي ناشنوایان استان به داشتن تجهیزات و سالن‌های ورزشی مناسب و استاندارد را مستلزم حمایت‌های خیریين دانست و تصریح کرد: متاسفانه در استان یزد خیرین کمتر این معلولان را حمایت می‌کنند.

حدادی در پایان با اشاره به این که ناشنوایان نه زبانی برای گفتن سخن و نه گوشی برای شنیدن آن دارند، گفت: این افراد که در جامعه حضور دارند و به ظاهر هیچ حرفی نيز برای گفتن ندارند، به شذت نيازمند حمایت هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار