مدیر عامل مرکز شتابدهنده پیشگامان از رونمايي نرم‌افزار شهروند محور «شهربين» براي رصد و گزارش مسائل و مشكلات شهري در يزد خبر داد.
کد خبر: ۶۶۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 07 October 2018

«محمدكاظم کشورشاهی» ضمن اعلام خبر رونمايي سامانه آنلاين مديريت شهري با عنوان «شهربين»، اين اپليكيشن در راستاي تحقق شهر هوشمند با شعار «ذره‌بین هوشمند شهر» و با هدف ارتباط بیشتر شهروندان با شهرداری یزد جهت رفع مشکلات شهری از طریق پیگیری گزارشات ارسالی شهروندان به شهرداری به صورت آنلاین است.

وي رصد و گزارش مشكلات شهري، ايده‌پردازي براي رفع مسائل شهري و نظارت بر عملكرد مديريت شهري را از ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار خواند و گفت: شهروندان مي‌توانند از طريق اين سامانه هرگونه مسئله و مشكل يا ايده‌اي در حوزه شهر را از طريق عكس يا فايل مديا گزارش كنند تا در اسرع وقت موضوع به واحدهاي اجرايي شهرداري جهت رسيدگي ارجاع شود.

كشورشاهي به برخي مزيت‌ها و ويژگي‌هاي اين اپليكيشن نيز اشاره و خاطرنشان كرد: امروزه در بسياري از كشورهاي توسعه يافته ميزان مشاركت مردم در مباحث مديريت شهري از شاخص‌هاي توسعه يافتگي تلقي مي‌شود لذا ارتقاي مشاركت شهروندان يزدي در اين شهر شناخته شده‌ي جهاني نيز ضرورت دارد.

مدير عامل تنها شتابدهنده تعاوني كشور در بخش ديگري از سخنانش گفت: شتاب‌دهنده‌ در واقع امكانات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري لازم براي رشد سريع استارتاپ‌ها را فراهم مي‌كند.

وي افزود: از آنجا كه تعداد قابل توجهي از صاحبان ايده براي ايجاد و توسعه كسب و كار خود از توانايي كار تيمي، قدرت مالي، دانش و شبكه ارتباطي كافي به صورت همزمان برخوردار نيستند، شتابدهنده مجموعه كاملي از خدمات مورد نيتاز براي رشد كسب و كارهاي نوپا نظير فضاي كاري مناسب، حمايت مالي، مشاوره‌هاي فني، كسب و كاري و حقوقي، كلاس‌هاي اموزشي و امكانات زيرساختي را در اختيار آنها قرار مي‌دهد.

به گفته‌ي كشورشاهي، در حقيقت اصلي‌ترين رسالت شتاب‌د‌هنده، در كنار كمك به تقويت اكوسيستم كارآفريني نوپا، حمايت همه جانبه از استارتاپ‌ها براي تبديل آنها به شركت‌هايي است كه پس از خروج از شتابدهنده بتوانند به تنهايي در بازار، رقابت كرده، رشد كنند و به بلوغ برسند.

وي عنوان كرد: شتابدهنده پيشگامان رسالت خود را در حوزه كسب و كارهاي نوپا با هدف ايجاد بستري مناسب جهت پرورش ايده، كمك به ايجاد كسب و كاري پايدار و تسهيل رشد استارتاپ تا رسيدن به مرحله تجاري سازي به انجام مي‌رساند.

به گفته وي، اين شركت افتخار دارد به عنوان اولين شتابدهنده IT و دانش‌بنيان يزد با مجوز رسمي از معاونت علمي و پژوهشي رياست جمهوري بيش از يك سال و اندي فعاليت مي‌كند.

كشورشاهي خاطرنشان كرد: تاكنون دو سايكل توسط مركز انجام شده كه در سايكل اول 90 ايده ثبت شده كه از اين تعداد 14 ايده به مرحله پيش‌ شتابدهي و پس از يك دوره آموزشي دو، سه ماهه، تعداد چهار ايده به مرحله بعد راه يافته است.

وي ادامه داد: در سايكل دوم نيز 100 ايده در مركز ثبت شد كه 14 ايده به مرحله پيش شتابدهي و از اين مرحله پنج ايده نهايي شد.

مدیر عامل مرکز شتابدهنده پیشگامان مستقر در دانشگاه يزد ابراز اميدواري كرد كه علي رغم ريسك بالاي فعاليت‌هاي استارتاپي به ويژه در حوزه فناوري اطلاعات، با همكاري استارتاپ‌هاي شكل گرفته در اين مركز بتواند در كنار اهداف مورد نظر اين استارتاپ‌ها، به چشم‌انداز خود يعني قرار گرفتن در جمع پنج شتابدهنده برتر كشور دست يابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار