مدیر باغبانی جهاد کشاورزی:
یزد - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: با آغاز فصل برداشت محصول انار در سال زراعی 98 - 97 از 6 هزار و 810 هکتار باغ‌های این استان پیش‌بینی می‌شود 95 هزار تن محصول انار برداشت شود که این میزان تولید نسبت به سال زراعی قبل 20 درصد کاهش دارد.
کد خبر: ۶۶۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 13 October 2018

یدالله جواد پور در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی ابرکوه علت کاهش تولید محصول انار را گرمازدگی ، سرمازدگی و وجود کرم گلوگاه انار ذکر کرد.
وی بابیان اینکه عمده سطح زیر کشت در شهرستان‌های میبد ، تفت، مهریز و ابرکوه قرار دارد، افزود: 40 رقم انار در استان تولید می‌شود که 11 نوع آن مرغوب است.
جواد پور بیشتر ارقام انار مرغوب استان را شیرین، میخوش، ملس عقدا، گل تفت و رباب ذکر کرد و یادآور شد: انار تولیدی علاوه بر عرضه در بازار استان‌های همجوار، نوع ملس دانه سیاه، زاغ عقدا و حصیبی آن به عراق و کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از محصول به صورت تازه خوری، بخشی از آن به رب انار و ساندیس فراوری و مقداری هم به‌صورت کنستانتره و انار دان به هند و پاکستان برای تبدیل به ادویه صادر می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه یزد در تولید این محصول رتبه چهارم کشور را داراست، یادآور شد: خشکسالی و کم‌آبی ازجمله مشکلات پیش روی باغداران برای توسعه کشت این محصول است .
وی تأکید کرد: بهترین روش آبیاری نوین ، آبیاری قطره‌ای برای باغ‌هاست که کشاورزان می‌توانند برای اخذ تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین به جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: برداشت انار از اواخر شهریور آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.
سالانه از 116 هزار هکتار اراضی قابل‌کشت استان یزد، 340 هزار تن محصول زراعی، 650 هزار تن محصول باغی تولید می‌شود.
اراضی قابل‌کشت استان 170 هزار هکتار است که به دلیل کم‌آبی ، تداوم 2 دهه خشکسالی و تغییر الگوی کشت ، سطح زیر کشت به 116 هزار هکتار کاهش یافت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار