سخنگوی شورای شهر یزد:
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد بر ضرورت تدوین سند چشم انداز توسعه شهری یزد تا افق ۱۴۰۴ تاکید کرد.
کد خبر: ۶۹۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 20 December 2018

محسن عباسی هرفته در جلسه شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: یزد شهری جهانی و در مسیر توسعه است و برای این توسعه نیازمند یک برنامه مدون و همه جانبه است.
وی بیان کرد: بر این اساس تدوین سند چشم انداز توسعه شهری تا افق ۱۴۰۴ یکی از ضرورت‌های مهم در حوزه برنامه ریزی شهری است.
عباسی هرفته عنوان کرد: تاکید شورای شهر یزد، تدوین این سند با محوریت توسعه گفتمان شهری بر اساس مشارکت مردمی، سرمایه پذیری و کاهش تصدیگری است.
سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره برخی از وظایف شهرداری بیان کرد: برخی از وظایف شهرداری‌ها در قانون مشخص شده و برخی دیگر نیز باید بر اساس اسنادی همچون سند چشم انداز توسعه شهری تعیین شود.
وی افزود: استفاده از پیشرانه‌های شهر هوشمند، دانش بومی و داشته‌های تاریخی برای دستیابی به شهر زیست‌پذیر و گردشگرپذیر همچنین توسعه گفتمان شهری با محوریت مشارکت مردمی، سرمایه‌پذیری و کاهش تصدی‌گری دو استراتژی بنیادین برای تدوین سند چشم‌انداز شهر یزد است.
عباسی هرفته به تشریح برخی از اهداف کلان شهرداری یزد در آینده ای نزدیک پرداخت و یادآور شد: هوشمندسازی محاسبات مالی در مسیر توسعه منابع درآمدی پایدار و برنامه ریزی مالی مبتنی بر عملکرد، شناسایی و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی به منظور برندسازی صنایع برتر و سنتی یزد، شفاف سازی و تسهیل‌گری امور شهرداری مبتنی بر مدیریت هوشمند و توسعه کمی و کیفی خدمات مبتنی بر فن آوری‌های نوین، بخشی از این برنامه ها و اهداف است.
وی، کاهش آلودگی‌های محیطی مبتنی بر شهر هوشمند، انسجام بخشی به کالبد شهر با بستر توسعه درون‌زا، توسعه کمی و کیفی سیما و منظر شهری مبتنی بر هویت فرهنگی و بومی و ارتقای ایمنی از طریق انسجام کالبدی و اجتماعی را نیز از دیگر اهداف کلان شهرداری یزد برشمرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در مورد حمل و نقل نیز بیان کرد: حمل و نقل امروز به یک موضوع پیچیده و دارای مشکلات خاص تبدیل شده که لازم است برای رفع بخشی از مشکلات این حوزه به سمت هوشمندسازی بحث حمل و نقل پیش برویم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار