امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد تأکید کرد: نباید توافق و مسائل هسته‌ای موجب تفرقه و اختلاف و ناامیدی در جامعه شود.
کد خبر: ۶۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳ 31 July 2015
به گزارش تابناک یزد،  آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه به فرمان امام خمینی(ره) اظهار کرد: نماز جمعه یکی از فرائض بزرگ سیاسی عبادی است که خداوند بر پا کردن آن سفارش کرده است و فضیلت های زیادی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه یکی از اجتماعات هفتگی وحدت آفرین مسلمانان است، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) قبل از هجرت به مدینه در مسجدی که بعدا جمعه نام گرفت، اولین نماز جمعه را برپا کردند و شرکت در نماز جمعه آنقدر فضیلت دارد که در برخی روایت آمده است اگر کسی بدون عذر به نماز جمعه نرود منافق شمرده می‌شود و ائمه(ع) یا خودشان نماز جمعه را برپا می‌کردند یا به دیگران تاکید می کردند که آن را برپا کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به مذاکرات هسته ای و توافقی که انجام شده گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما از نتیجه ای که حاصل شده نه زیاد ذوق زده‌ و نه زیاد نگرانیم؛ ایران با این مذاکرات توانست تبلیغات سوء دشمن را خنثی کند و دانش هسته ای خود را داشته باشد و آنها که می خواهند پیچ و مهره هسته‌ای ایران را باز  کنند حرف بیهوده‌ای می زنند وخودشان می‌دانند که نمی‌توانند.


آیت الله ناصری ادامه داد: باید همچنان اقتصاد مقامتی را در پیش گیریم و خودکفایی و تلاش و کوشش خود را از دست ندهیم و دانشجویان، صنعتگران و غیره در این امر جدی باشند و بدانیم اکه اگر به دیگران امید داشته باشیم عقب می‌مانیم.


نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: تجربه نشان داده که هر زمان توجه به مسائل سیاسی و حزب بازی بیشتر و تشکل و تجمع درست شود از مسائل علمی و تحقیقی عقب می‌مانیم و نباید این توافق بهانه ای شود که مسائل سیاسی به دانشگاه‌ها کشانده شود و اساتید دانشگاه‌ها هم باید فارغ از سیاست‌زدگی خدمت کنند.


آیت الله ناصری تأکید کرد: نباید توافق هسته‌ای موجب دوئیت و تفرقه و اختلاف و ناامیدی در جامعه شود و کسی نسبت به این توافق بدبین شود.


وی ادامه داد: ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور نیز باید حساب شده باشد چرا که آنها همیشه فرصت ها را از ما گرفتند و در صدد سوء استفاده بودند و اقداماتی را انجام می دهند که به نفع خودشان باشد و بنابراین باید سرمایه‌هایمان را از دست ندهیم و فریب آنها را نخوریم.
امام جمعه یزد یادآور شد: باید مراقب باشیم خارجی‌ها در فرصت و فضایی که در اختیار انها قرا می گیرد موجب ایجاد فاسد درجامعه ما نشوند و جوانان ما را منحرف نکنند.


آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: توافق هسته ای نباید موجب شود که ما را از غربی‌ها بترساند ودر نتیجه هر چه آنها می خواهد به ما تحمیل کنند بلکه باید در مقابل آنها مقاومت و ایستادگی کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار