فرماندار بافق گفت: پیگیری‌های لازم جهت استحکام بخشی و مرمت بنای تاریخی چاه خاور طی یک هفته آینده انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۹۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 03 January 2019

محمد زاده رحمانی فرماندار بافق در بازدید از مجموعه تاریخی چاه خاور این شهرستان گفت: کاروانسرای چاه خاور مربوط به دوره سلجوقی بوده که در دوره صفویه بنا به آن اضافه شده است.

وی افزود:چاه خاور دارای دو برج، کاروانسرا و قلعه کوچکی بوده که در گذشته محلی برای استراحت و جان پناه کاروانیان بوده است.

فرماندار بافق با بیان اینکه چاه کنار این مجموعه آب دارد تصریح کرد:می توان از آن به عنوان کاربری امروزی هم استفاده کرد که پیگیری‌های لازم جهت استحکام بخشی بنا و مرمت آن طی یک هفته آینده انجام میشود.

وی با اشاره به تشویق و ترغیب سرمایه گذار جهت بررسی مرمت و استحکام بخشی این بنا بیان کرد: امیدواریم بتوانیم از گنجین‌های که رها شده است حفاظت کرده و کاربری روز را برای آن تعریف کنیم.

لیلی رنجبر رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت:مجموعه چاه خاور یکی از قدیمیترین مجموعه‌های شهرستان بوده که در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۰۸۳ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان بافق شناسایی شده افزود: از این تعداد ۱۴۲اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و پرونده ثبتی ۳۰ اثر نیز آماده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار