معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد گفت: طی چهل سال گذشته ۳۵ هزار و ۵۵۰ خانوار نیازمند با دریافت تسهیلات اشتغال در طرح‌های مختلف شغلی مشغول به کار شدند.
کد خبر: ۷۱۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 31 January 2019

امیر زین‌العابدین قمی، معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان یزد، گفت: طی چهل سال گذشته ۳۵ هزار و ۵۵۰ خانوار نیازمند با دریافت تسهیلات اشتغال در طرح‌های مختلف شغلی در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنفی و صنعتی، صنایع‌دستی و خدمات مشغول به کار شدند.

وی افزود: حدود ۲۳۸ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال طی ۴۰ سال خدمت‌ رسانی به محرومان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد اعطا شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد با اشاره به خدمات این نهاد در بخش اشتغال و کارآفرینی گفت: شناسایی مددجویان مستعد اشتغال و تعیین درجه مهارت و توان اجرایی آن‌ها اولین گام برای اشتغال‌زایی جامعه هدف تحت حمایت است، و در صورت نیاز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ارتقاء سطح آگاهی‌های علمی و مهارتی به آنان ارائه می‌شود.

زین‌العابدین قمی بیان کرد: رسیدگی و نظارت بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال مددجویان و کنترل کیفیت محصولات تولیدی آنان از جمله اقدامات اساسی این نهاد برای پایدار سازی و درآمد زایی مشاغل مددجویی است.

بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان به شیوه‌های مختلف
وی کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان به شیوه‌های مختلف از جمله برپایی بازارچه‌های فصلی را از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد عنوان کرد و گفت: پشتیبانی فنی و تدارکاتی از مددجویان کارآفرین و تهیه مقدمات لازم برای خودکفایی جمعی و گروهی، از طریق کارگاه‌های آموزشی و تولیدی و همچنین تأمین فضای خودکفایی از طریق پرداخت تسهیلات و یا واگذاری مکانی مناسب با تعامل سازمان‌ها از دیگر اقدامات این نهاد برای تسهیل در اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد با اشاره به انجام کاریابی برای مددجویان آماده‌ به‌کار و جذب آنان در بازار کار، افزود: این نهاد به‌ منظور تعامل و همکاری با سازمان‌های دولتی و خصوصی مرتبط با اشتغال تفاهم‌نامه‌هایی را برای تأمین مواد اولیه، فضای خودکفایی، کمک به بازاریابی و فروش محصولات و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان‌ها از میان مددجویان تحت حمایت منعقد کرده است.

وی در خصوص ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان تحت حمایت گفت: طی ۴۰ سال گذشته ۱۳۱ هزار و ۴۵۴ نفر از مددجویان تحت حمایت با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز در زمینه‌های مهارت‌ آموزی، پایدارسازی، کارآفرینی و حرفه‌ آموزی وارد عرصه کار شدند و برای شش هزار و ۹۱۵ مددجو نیز کاریابی انجام شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار