عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به مشکلات موجود در مناطق حاشیه‌ای شهر گفت: به دلیل تصرف‌های غیرمجاز توسط مردم، امکان احداث گذر و اماکن خدمات‌رسان در این مناطق وجود ندارد.
کد خبر: ۷۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 04 August 2015
بنابر گزارش تابناک یزد، عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به مشکلات موجود در مناطق حاشیه‌ای شهر گفت: به دلیل تصرف‌های غیرمجاز توسط مردم، امکان احداث گذر و اماکن خدمات‌رسان در این مناطق وجود ندارد.
 «سید محمدرضا مدرسی» در سلسله نشست‌های مردمی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در محله اسکان یزد با حضور مسئولان و مردم اظهار کرد: راه‌اندازی شهرداری در آزادشهر برای اولویت‌بندی و شناسایی مشکلات و تسریع در رفع آنها بود. وی ادامه داد: برای آسفالت و جدول‌گذاری در این منطقه نیز توسط شورای اسلامی شهر یزد بودجه بسیار خوبی مصوب شد که در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته و در حال انجام است و به طور قطع در این منطقه نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد.
مدرسی ادامه داد: با توجه به تفکیک و تصرف‌های غیرمجازی که توسط مردم این منطقه صورت گرفته است، امکان احداث گذر و اماکن خدمات‌رسان یا وجود ندارد و یا انجام آن بسیار مشکل است، زیرا ساختمان‌سازی بر اساس قاعده و قانون صورت نگرفته است.
عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: طرح تفصیلی تمام امتیازها را در بر می‌گیرد اما از آنجا که در این منطقه ساخت و سازها، طبق قانون انجام نشده است، مشکلاتی ایجاد شده که حتی اجرای طرح تفصیلی نیز نمی‌تواند آن را حل و فصل کند. وی در عین حال عنوان کرد: در صورتی که توسط نهادهای مرتبط، زمینی در اختیار قرار گیرد، با مساعدتی که توسط مردم منطقه انجام می‌شود، امکان ساخت اماکنی نظیر مدرسه، کتابخانه و... فراهم خواهد شد.
شهردار ناحیه یک منطقه3 شهرداری یزد نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به این‌که خود ساکن منطقه آزادشهر هستم، تمام مشکلات این منطقه را می‌دانم و امیدوارم پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات این منطقه به سرعت انجام شود.
«علی سلمانی» افزود: درخواست مردمی مبنی بر آسفالت و سنگ‌ جدول منطقه اسکان نیز پیگیری شده و عملیات اجرایی در اواخر هفته آینده آغاز خواهد شد.
وی گفت: همچنین طرح خیایان 20 متری اسکان نیز در حال پیگیری است اما با توجه به این‌که ساخت و سازها در این منطقه بدون رعایت موارد الزامی انجام شده، به همکاری بیشتر مردم و مشارکت آنها نیاز است.
سلمانی تاکید کرد: باید برای رفع مشکلات تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود بنابراین در حال بررسی نقاط ضعف و کمبودهای این محله هستیم و با توجه به اعتبارات محدودی که وجود دارد، نهایت تلاش خود را برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم کم‌ درآمد این منطقه به‌کار خواهیم گرفت. در این نشست، نمایندگان مردم در منطقه اسکان برای پیگیری مصوبات این نشست معرفی شدند و مسئولان حاضر در این جلسه نیز به سوالات مردم در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند.

سوء استفاده از زمین‌های دولتی
نماینده یزد و اشکذر در مجلس نیز گفت: مردم، مسکن می‌خواهند اما هنگامی که نیاز مردم برآورده نشود و توسط دولت زمین در اختیار آنها قرار نگیرد، عده‌ای زمین‌های دولتی را تصاحب کرده و در قطعه‌های کوچک‌تر به مردم می‌فروشند. «محمدصالح جوکار» افزود: این مناطق هیچ امکاناتی ندارند و بعدها توسط کمیسیون ماده 12 سند اراضی باطل می‌شود که در این مرحله امکان تخریب این منازل وجود ندارد.
جوکار افزود: درست است که این شهرک‌ها خلاف قانون ساخته شده اما باید راه حلی برای رفع مشکل مردم اندیشیده شود و نباید حکم تخریب مانند شمشیر بالای سر مردم باشد.
 علاوه بر این‌که در این مناطق هیچ امکانی نظیر کتابخانه و مدرسه، درمانگاه و... وجود ندارد و باید برای این موارد نیز چاره‌اندیشی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار