مدیرکل تأمین اجتماعی یزد گفت: ارائه 35 نوع خدمات غیرحضوری این نهاد در استان آغاز شد، ارائه این نوع خدمات تا پایان شهریور ماه 98 به 60 نوع می رسد .
کد خبر: ۷۴۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 06 May 2019

محمد صابری افزود: با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان سال جاری در مجموع 200 نوع خدمات تامین اجتماعی غیرحضوری ارائه می شود.
وی ادامه داد: این خدمات تحت عنوان طرح ملی مرحوم نوربخش مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی در راستای تسهیل و روان سازی امور مخاطبان و شفافیت در ارائه خدمات اجرا می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی یزد اظهار داشت: افراد تحت پوشش می توانند برای دسترسی آسان برای دریافت خدمات به سامانه eservices.tamin.ir مراجعه کنند.
صابری ، تعداد بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی استان با احتساب افراد تبعی را بیش از 890 هزار نفر ذکر کرد.
وی از تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان اقتصادی کشور یاد کرد و یادآور شد: 122 هزار میلیارد تومان بودجه این نهاد در سال 1398 مربوط به حوزه بیمه است ، در حالی که بودجه دولتی کشور 407 هزار میلیارد تومان از محل همه منابع است.
این مسئول تامین اجتماعی یزد خاطرنشان کرد: سال گذشته این نهاد یکهزار و 100 میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه ‌مدت ، بلند مدت ، مستمری و بیمه بیکاری به افراد تحت پوشش پرداخت کرد که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال 1396، 16 درصد رشد داشت.
وی بابیان اینکه هدف تأمین اجتماعی کوتاه کردن فاصله خدمات ‌رسانی است ، اظهار کرد: 16 شعبه اصلی، هفت شعبه اقماری و پنج شعبه کارگزاری به مردم خدمات‌رسانی می کند.
صابری بابیان اینکه پارسال با پوشش بیمه ای زمینه اشتغال پنج هزار نفر در استان فراهم شد، تاکید کرد: هم اکنون 24 هزار و 320 کارگاه تولیدی، خدماتی و صنعتی در استان فعال است که 197 هزار نفر در این کارگاه ها شاغل هستند.
وی یادآور شد: 78 درصد جمعیت یزد از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند و استان به لحاظ ضریب پوشش بیمه ای مقام نخست کشور را در اختیار دارد.
به گفته صابری این نهاد 309 میلیارد تومان بدهی قطعی و 88 میلیارد تومان بدهی غیرقطعی از کارفرمایان استان طلب دارد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار