گوینده باسابقه و یزدی رادیو و تلویزیون در خصوص اجرای طرح کتاب‌خوان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: این طرح به شرط آن که تدوام داشته باشد، می‌تواند در راستای معرفی کتاب‌های سودمند و ترغیب مردم به مطالعه سودمند باشد.
کد خبر: ۷۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 09 August 2015
به گزارش تابناک یزد،بهروز رضوی، گوینده پیشکسوت و باسابقه صدا و سیما با اشاره به اینکه کتاب در هر دوره‌ای و هر شرایطی اهمیت خود را دارد، اظهار داشت: کتاب تنها رسانه غیرمزاحمی است که همیشه در دسترس است و در هر وضعیتی می‌تواند همدم و همراه انسان باشد.
وی با تأکید بر اهمیت ارتباط افراد با کتاب از دوران کودکی گفت: خانواده‌ها باید کودکان خود را به کتاب عادت  دهند و آنها را با کتاب مأنوس کنند.
این مجری باسابقه رادیو و تلویزیون تصریح کرد: اگر فرزندان را از کودکی با کتاب و مطالعه آشنا نکنیم، در بزرگ‌سالی علاقه‌ای برای مطالعه در آنها وجود نخواهد داشت.
رضوی با اشاره به اینکه کتاب باید در سبد خرید خانواده‌ها باشد، تأکید کرد: والدین باید همچون بسیاری از نیازهای دیگر فرزندان، خرید کتاب را نیز در اولویت قرار دهند و مرتباً کتاب‌های تازه و مناسب برای کودکان خود تهیه کنند و به این ترتیب علاقه به کتاب و مطالعه را از دوران خردسالی و حتی پیش از آن که باسواد شود، در فرزند خود پرورش دهند.
وی بابیان اینکه رسانه‌های نوین هرگز جای کتاب را نمی‌گیرند، بیان داشت: حس خوب مطالعه کتاب، با هیچ رسانه و ابزار الکترونیکی و نوینی قابل جایگزینی نیست و استشمام بوی کاغذ کتاب همیشه جزو ثابت و تکمیل کننده احساس واقعی مطالعه است.
این هنرمند پیشکسوت عرصه صدا، در پاسخ به سئوالی در خصوص نقش کتاب و مطالعه در حرفه خود نیز گفت: اساساً در حرفه گویندگی، کتاب و کتابخوانی جزو وسایل کار است، بدین معنی که یک گوینده و مجری توانا برای اینکه بتواند به روز باشد و در جریان موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و علمی قرار بگیرد، باید به طور مستمر با  انواع رسانه‌های مکتوب نظیر کتاب، مجله و روزنامه ارتباط داشته باشد.
رضوی ادامه داد: از روزی که وارد عرصه گویندگی و اجرا شده‌ام، مطالعه‌ام بیشتر شده و همواره با کتاب مأنوس بوده و با کتاب به خواب رفته‌ام.
وی در خصوص اجرای طرح "کتاب‌خوان" توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز گفت: این طرح به شرط آن که تدوام داشته باشد و پس از مدتی به دست فراموشی سپرده نشود، می‌تواند طرح بسیار مفیدی در راستای معرفی کتاب‌های سودمند و ترغیب مردم به مطالعه باشد.
رضوی با ابراز اینکه این برنامه باید در سطح جامعه و بین افراد علاقه‌مند به مطالعه نهادینه شود، افزود: همانگونه که برای بسیاری از برنامه‌ها و طرح‌ها فرهنگ‌سازی می‌شود و برای شرکت مردم در آنها تسهیلاتی فراهم می‌شود، برای کتاب هم باید به همین‌گونه رفتار کرد و شرایط و امکانات برای افزایش میل به کتابخوانی را ایجاد کرد.
وی در پایان تأکید کرد: فرهنگ‌سازی برای مطالعه باید فراتر از حد یک برنامه تلویزیونی یا رادیویی باشد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا همه نهادهای ذیربط اعم از وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت علوم در این امر مهم دخیل باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار