کد خبر: ۷۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 18 August 2015

به گزارش "تابناک یزد"، ایسکانیوز در گزارشی نوشته است: محمدرضا شجریان که در حال حاضر مطرح ترین خواننده ایرانی است که شش سال از اجرای کنسرت در کشور خود محروم است. این در حالی است که علاقه وافر ایرانیان به این خواننده تا حدی است که همیشه پیگیر اجرای کنسرت این هنرمند هستند.

 ازسویی درخواست های مکرر و مکرر برای گذاشتن کنسرت از این استاد آواز و از سوی دیگر ممنوعیت برای اجرا در کشور خود. مسلما وقتی هیچ تلاشی نتیجه نمی دهد، شجریان مجبور می شود که کنسرت خود را در کشوری غیر از ایران برگزار کند. کشوری که اولا از لحاظ مسافت نزدیک به خاک ایران باشد تا هموطنانش کمترین مشکل را برای آمدن داشته باشند.

 با یک حساب سرانگشتی می توان تخمین زد که این گونه برنامه ها چه میزان از سرمایه ملی را از کشورمان خارج می کند. خبرنگار ایسکانیوز درتماس با یک آژانس مسافرتی هزینه مسافرت به استانبول به مدت چهار روز را پرس و جو کرد.

نتیجه این بود که هزینه هر شخص در تاریخ مشخص شده برای کنسرت محمدرضا و همایون شجریان با در نظر گرفتن تاریخ اجرای کنسرت و اقامت به طور میانگین ۴روز در هتل سه یا چهار ستاره حدود ۲میلیون تومان است.البته این هزینه پایه است و با اضافه کردن هزینه خورد و خوراک،خرید سوغاتی ،استفاده از خدمات گردشگری و تفریحی و حتما این رقم به بالای ۳ میلیون تومان خواهد رسید!که با یک حساب سر انگشتی و بدون حساب کردن هزینه های جانبی ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از کشور خارج می شود.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار