معاون ديوان محاسبات كشور:
معاون حقوقي، امور مجلس و تفريغ بودجه ديوان محاسبات كشور با بيان اين كه پاسداري از بيت المال به حكمراني خوب در جامعه كمك مي‌كند‌، از الزامات حكمراني خوب را توسعه كشور در سطوح مختلف ذكر كرد.
کد خبر: ۷۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸ 19 August 2015
به گزارش تابناک یزد  "حميد تيموري" در نشست شوراي اداري استان يزد كه به منظور توديع و معارفه مدير كل ديوان محاسبات اين استان برگزار شد، مهمترين وظيفه ديوان محاسبات را صيانت و پاسداري از بيت المال خواند و اظهار كرد: البته معتقديم كه در يك حكومت اسلامي وظيفه حفاظت از بيت المال نه تنها بر عهده ديوان محاسبات بلكه وظيفه‌ي همه مديران دستگاه‌ها و در سطح اولي‌تر وظيفه همه آحاد مردم است.

وي در همين رابطه به سياست پيشگيري از بروز تخلفات در ديوان محاسبات نيز اشاره كرد و گفت: معتقديم كه نبايد منتظر ماند تا تخلفي اتفاق بيافتد و بيت المال متضرر شود تا سپس به دنبال يافتن مجرم باشيم بلكه اقدامات پيشگيرنه در اين حوزه را نيز وظيفه خود مي‌دانيم.

تيموري در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه پاسداري از بيت المال به حكمراني خوب در جامعه كمك  مي‌كند‌، از الزامات حكمراني خوب را توسعه كشور در سطوح مختلف برشمرد و افزود: البته توسعه ملي نيز در گروي توسعه منطقه‌اي است و يكي از اصلي‌ترين اعتقادات مجموعه ديوان محاسبات، كمك به توسعه ملي و منطقه‌اي است.

وي خاطرنشان كرد: در همين راستا و با اين باور كه بايد قوانيني كه مانع توسعه كشور مي‌شود را اصلاح كرد، از مديران دستگاه‌هاي اجرايي كه در واقع با اين قوانين كار مي‌كنند مي‌خواهيم ديوان محاسبات را در اين رابطه كمك كنند.

وي با اشاره به آمادگي كامل ديوان محاسبات براي ارائه مشاوره‌هاي لازم به مجموعه دستگاه‌هاي اجرايي كشور، ابراز اميدواري كرد: در اين راستا و حول محور قانون، مجموعه ديوان محاسبات در توسعه ملي و منطقه‌اي كمك و يار مديران باشد.

معاون ديوان محاسبات كشور همچنين به توجه ويژه اين مجموعه به موضوع آموزش در سال جاري اشاره و تصريح كرد: براساس فراواني تخلفات يك بسته آموزشي براي ارائه به دستگاه‌هاي اجرايي طراحي شده و معتقديم از آنجايي كه در فرآيند تصميم‌گيري‌هاي مالي، انجام هزينه و پرداخت، علاوه بر مديران دستگاه‌ها و ذي‌حسابان، افراد ديگري مانند كارپردازان و مسئولان مالي و غيره نيز دخيل هستند، اين افراد نيز بايد در زمره‌ي مخاطبان آموزش‌هاي ديوان محاسبات قرار گيرند.

وي در بخش پاياني سخنانش با تاكيد بر استفاده از تجربيات و مشاوره‌هاي "رضا رحمتيان" مدير كل قبلي و بازنشسته ديوان محاسبات استان، از معيارهاي انتخاب مدير جايگزين براي استان يزد و ساير استان‌ها به عدم بومي گزيني در اين دستگاه نظارتي به منظور جلوگيري از بروز برخي شائبه‌هاي قومي اشاره كرد.

تيموري با اشاره به انتخاب افرادي همسو با سياست‌هاي كلان ديوان محاسبات كشور، متخصص، حرفه‌اي و داراي اشرافيت اطلاعاتي به مسائل به عنوان مدير ديوان محاسبات در استان‌ها، " بهزاد فلاطون زاده" مدير جديد ديوان محاسبات استان يزد كه  سابقاً مديريت اين مجموعه در استان سيستان و بلوچستان را برعهده داشته است، داراي اين ويژگي‌ها دانست.

در اين مراسم كه با حضور "محمد علي طالبي" معاون سياسي امنيتي استاندار و جمع زيادي از مديران دستگاه‌هاي استان در سالن شهيد  منتظر قائم استاندار برگزار شد، رحمتيان گزارشي از وضعيت استان در اين حوزه بيان كرد و فلاطون‌زاده مدير كل جديد نيز اعلام كرد: سياست ديوان محاسبات استان همان سياست دويان محاسبات كشور يعني اجراي اقدامات پيشگيرانه شامل آموزش و ارتقاي آگاهي مديران و ذي‌حسابان دستگاه‌هاي اجرايي استان در مورد مقرارت مالي و برگزاري جلسات تعاملي با مسئولان استان در راستاي كمك به توسعه و آباداني منطقه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار