نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر تحقق اقتصاد مقاومتی توسط اصناف و بازاریان تاکید کرد .
کد خبر: ۸۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 24 August 2015

به گزارش تابناک یزد آیت الله محمدرضا ناصری در جمع اصناف یزد در تکیه امیرچقماق به نقش بازاریان در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود : اصناف و کسبه دین بزرگی بر گردن نظام دارند .
وی اضافه کرد : اصناف و بازاریان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی همراه با بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام (ره) برای اجرای اهداف و آرمان های نظام پیشگام بودند .
امام جمعه یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بخصوص شهدای اصناف اظهار داشت: حضور و نقش آفرینی اصناف در طول دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست .
ناصری در ادامه به ذکر خاطرات خود در همراهی امام خمینی (ره) در پاریس و همچنین شهید حاج مهدی عراقی اشاره کرد و گفت : شهدای اصناف در همان مسیر حقیقی انقلاب اسلامی جانفشانی کردند و شهید عراقی فرزند راستین امام (ره) و انقلاب بود و برای پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرد .
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به نقش برنامه ریزی در رسیدن به اهداف تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) نهضت الهی خود را با برنامه دنبال کرد و برای توفیق در تمامی امور باید دارای طرح و برنامه بود و هیچگاه از اهداف بلند انقلاب اسلامی غافل نشد.
وی با تاکید بر اهمیت ارتباط کسبه با علما و روحانیون در خصوص بازار اسلامی خواستار تعامل و همکاری بیشتر بین آنها شد و گفت : تحقق تربیت دینی موجب رسیدن به سعادت دنیا و آخرت می شود.
در این مراسم همچنین رییس سازمان بسیج اصناف یزد در سخنانی با گرامیداشت خاطره شهدا افزود : در یزد 450 شهید اصناف وجود دارد .
سرهنگ علی اصغر سلمانی خاطرنشان کرد : بسیج اصناف در طول سال بر حسب نیاز جامعه هدف برنامه های مختلف مذهبی ، فرهنگی و اجتماعی برگزار می کند .
وی اظهار داشت : برگزاری دوره های آموزشی در قالب فقه بازار و همچنین پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی محور فعالیت ها است .
در این مراسم که اقشار مختلف مردم حضور داشتند مداحی و سرود اجرا شد و 11 کسبه فعال استان یزد مورد تقدیر قرار گرفتند .
روز چهارم شهریورماه بخاطر شهادت شهید حاج مهدی عراقی به عنوان روز بسیج اصناف نامگذاری شده است .
در اولین ساعات روز چهارم شهریور 1358 شهید عراقی با فرزندش به دست گروهک منحرف فرقان به شهادت رسیدند .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار