رئیس انجمن ریاضی ایران مطرح کرد:
رئیس انجمن ریاضی ایران با اشاره به مشکلات مالی که انجمن ریاضی ایران با آن روبروست، از عدم پرداخت ۲ ساله حق عضویت ایران در اتحادیه بین‌المللی ریاضی خبر داد.
کد خبر: ۸۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 26 August 2015

به گزارش تابناک یزد  محمدعلی دهقان در آیین افتتاحیه چهل و ششمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی که با حضور اساتید برجسته ریاضیات ایران و جهان در دانشگاه یزد آغاز به کار کرد، اظهار داشت: اقداماتی در راستای بهبود وضعیت ریاضیات ایران در جهان انجام دادیم اما متاسفانه دراین راستا با مشکلاتی هم روبرو هستیم، که یکی از این مشکلات، تامین هزینه عضویت در اتحادیه است.
 
رئیس انجمن ریاضی ایران با اشاره به اینکه حق عضویت در اتحادیه بین المللی ریاضیات 11 هزار یورو است، گفت: متاسفانه انجمن ریاضی ایران دو سال است که نتوانسته این حق عضویت را پرداخت کند.
 
وی جایگاه فعلی ایران در جهان را هم خوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر در هر یک از رتبه‌های چهارم و پنجم جهانی 10 کشور حضور دارند که ایران هم به اتفاق 9 کشور دیگر در رتبه چهارم قرار گرفته است.
 
رئیس انجمن ریاضی ایران خاطرنشان کرد:  انجمن ریاضی ایران هم مانند دیگر انجمن‌های علمی، ارتباط خوب و نزدیکی با فرهنگستان علوم برقرار کرده که یکی از نتیجه‌های این ارتباط، برگزاری همایشی است که قرار است با همکاری انجمن ریاضی و فرهنگستان علوم در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شود.
 
دهقان با تاکید بر اینکه برگزاری این همایش‌ها می‌تواند نقش مهمی در زمینه بهبود وضعیت ریاضی کشور داشته باشد، گفت: در همایش دانشگاه تربیت مدرس، تمام مباحث مرتبط با موضوع ریاضی ایران از جمله اشتغال فارغ‌التحصیلان ریاضی کشور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.
 
در ابتدای این مراسم که در دانشگاه یزد و با حضور ریاضی‌دانان کشورهای ایران، کانادا، کره جنوبی، اسپانیا، استرالیا، چین، تایلند، هند و صربستان برگزار شد، پوستر این همایش که در قالب گلیم فرش آماده شده بود، با حضور رئیس انجمن ریاضی ایران و مسئولان دانشگاه یزد رونمایی شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار