معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد گفت: یکی از شیوه‌هایی که برای درمان کرونا توصیه می‌شود، استفاده از شیوه تزریق پلاسمای خون است.
کد خبر: ۸۳۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ 13 April 2020

محمود نوری شادکام اظهار داشت: یکی از شیوه‌هایی که برای درمان کرونا توصیه می‌شود، استفاده از شیوه تزریق پلاسمای خون است.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد اذعان داشت: در چنین مسائلی روال به این صورت است که باید چندین مطالعه دقیق و مناسب انجام شود و اصولاً مطالعات بالینی باید به‌صورت دو سو کور باشد. یعنی نه پزشک بداند چه کسی چه دارویی دریافت کرده و نه بیمار از این موضوع اطلاع داشته باشد.

وی ادامه داد: بنابراین زمانی می‌توانیم در مورد اثرات یک دارو و یا یک شیوه درمان صحبت کنیم که حداقل چندین مطالعه با تعداد بیمار کافی و با شرایط یکسان شده بر روی آن انجام‌شده و این مطالعات کار آیی داروی مدنظر را تائید کند.

شادکام اضافه کرد: برای مقابله با کرونا نیز داروهایی استفاده می‌شود و بعضاً هم جواب می‌دهد اما هنوز هیچ‌یک از آن‌ها توسط مطالعاتی به این شکل تائید نشده‌اند. یکی از درمان‌هایی که استفاده می‌شود از طریق تزریق پلاسماست ولی اینکه بگوییم یک درمان قطعی و مؤثر برای کرونا بوده، هنوز مشخص نشده است.

این مقام مسئول بیان داشت: در شیوه درمان به این وسیله، پلاسمای خون افرادی که به کرونا مبتلا شده و اکنون بهبودیافته‌اند و محتوای آنتی‌بادی برای کرونا است گرفته‌شده و  به بیماران مبتلا تزریق می‌شود.

وی در مورد آخرین آمار مبتلایان به کرونا نیز گفت:  تاکنون ۴۱۴۷ نفر با علائم مشکوک به کرونا بستری‌شده‌اند و از این تعداد ۹۰ درصد سی‌تی‌اسکن مثبت داشته‌اند . از این تعداد خوشبختانه ۳۵۹۰ نفر ترخیص شده‌اند و ۲۸۹ نفر نیز هم‌اکنون در بیمارستان بستری و در حال دریافت خدمات هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار