دبیر هیئت دولت گفت: با حمایت‌های ایجاد شده توسط دولت، ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان با درآمد میانگین سالانه یک میلیارد تومان در کشور ایجاد شد.
کد خبر: ۸۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 30 August 2015
 به گزارش تابناک یزد محسن حاجی میرزایی در نشست با منتخبان فرهنگی، اجتماعی و فرهیختگان استان یزد که در سالن شهید منتظرقائم(عج) یزد برگزار شد، اظهار داشت: اگر بگوییم یکی از ارکان مهم حکمرانی خوب تصمیمی‌گیری درست است، دولتی که بتواند خوب و برپایه عقلانیت تصمیم بگیرد و با تصمیم خود مسیر جامعه را به سمت تعالی حرکت دهد، نمونه و کارآمد است.

وی با اشاره به اینکه این چنین دولتی دارای یک سری ویژگی است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها این است که بتواند مشارکت اجتماعی را افزایش دهد.

دبیر هیئت دولت با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید تلاش کردیم تا جایی که می‌توانیم به این مشارکت میدان دهیم، خاطرنشان کرد: امروز برای همه کمیسیون‌های دولت یک مرحله کار این است که اگر موسسات پژوهشی، علمی، تحقیقاتی یا تشکل‌های فنی و خوب وجود دارد، از آنها کمک بگیرند.

حاجی میرزایی بیان کرد: تصمیماتی که یک سویه گرفته می‌شود پایدار نیست، ممکن است که یک تصمیم گرفته شود و به مرحله اجرا هم برسد ولی این چنین تصمیمی، دوام ندارد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های چنین دولتی قانونمندی است و قانون به کارها اعتبار می‌بخشد، افزود: یکی از تاکیداتی که رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور داشتند، این بود که این دولت باید به صورت کامل بر مبنای قانون حرکت کند.

دبیر هیئت دولت با تاکید بر این مطلب که ویژگی دیگری که این چنین دولتی باید داشته باشد، شفافیت است، گفت: بسیاری از سامانه‌هایی که اخیرا در بانک مرکزی ایجاد شد، با هدف ایجاد یک شفافیت انجام شده است.

حاجی میرزایی یکی دیگر از ویژگی‌های دولت درست و خوب را پاسخگویی دانست و عنوان کرد: دولت باید همواره خودش را پاسخگوی مردم بداند، در همه امور و موضوعات، در قبال تصمیماتی که می‌گیرد باید به مردم پاسخ دهد.

دبیر هیئت دولت با بیان این مطلب که از زمانی که نفت وارد موضوع حکومت داری ما شد، پاسخگویی رنگ باخت، خاطرنشان کرد: شاید یکی از دلایلی که تفکر در جامعه کم رنگ می‌شود این است که وقتی با مشکلی مواجه می‌شویم اولین مسئله پول و اولین راهکار هم پول به نظر می‌رسد.

حاجی میرزایی ادامه داد: وقتی یک عنصری مستقل از کار، تلاش، کمیت و کیفیت اندیشه یک جامعه شکل می‌گیرد، همه اینها رنگ می‌بازد و شرائط دیگری ایجاد می‌شود.

وی با بیان این مطلب که اگر دولت به درآمد عمومی مبتنی نباشد، خود را ملزم به پاسخگویی نمی‌داند، افزود: اگر می‌خواهیم دولت پاسخگو تشکیل دهیم، باید دولت مبتنی بر درآمدهای عمومی باشد و به مردم هم پاسخگو باشد.

دبیر هیئت دولت گفت: جامعه ما نشان داد که در یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های سیاسی دنیا حداقل در قرن اخیر، توانسته از طریق گفت‌و‌گو به نتیجه خوب دست پیدا کند.

حاجی میرزایی وفاق عمومی را درک مشترک از مسائل و راه‌حل‌ها دانست و خاطرنشان کرد: فکر می‌کنیم که این دولت، در این مسیر قدم بر می‌دارد که به یک شکل‌گیری وفاق عمومی دست پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: وقتی ما درک‌مان از مسائل یکسان می‌شود امکان اینکه به راه‌حل‌های یکسان و خوبی هم دست پیدا کنیم و به این وسیله مشکلات را برطرف کنیم.

دبیر هیئت دولت نکته دیگر را اثربخشی و کارایی دانست و گفت: دولت خوب دولت اثربخش و کارآمد است، به این معنی که می‌تواند هم خوب تصمیم بگیرد و هم خوب عمل کند.

حاجی میرزایی افزود: در طول 5 دهه اخیر همواره ما ارزشی که می‌توانیم از یک واحد پول ایجاد کنیم، همواره کمتر و کمتر شده در حالی که ما با پیشرفت در زمینه نخبگان روبرو بودیم ولی اثربخشی کم شده است.

دبیر هیئت دولت با اشاره به اهمیت توجه به نخبگان، گفت: بیش از 1500 شرکت دانش‌بنیان ایجاد و مورد توجه و حمایت قرار گرفته‌اند و هر یک از این شرکت‌ها در سال در حدود یک میلیارد تومان درآمد دارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار