نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت : بانوان بویژه طلاب خواهر نقش مهمی در تربیت دینی خانواده و بویژه نسل آینده برعهده دارند.
کد خبر: ۹۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 16 September 2015

به گزارش تابناک یزد، آیت الله محمدرضا ناصری  در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران استان یزد افزود : یکی از راه های گسترش تربیت اسلامی استفاده از توان بانوان است که خوشبختانه حوزه های علمیه با تربیت و پرورش بانوان متخصص گام مهمی در این راه برداشته اند.

وی ادامه داد : دشمنان از طریق موبایل و اینترنت ها نسل آینده ما را هدف گرفته اند و شبانه روز در این عرصه فعالند تا جوانان و نوجوانان را از دین جدا کنند لذا همگان باید برای مقابله با این توطئه های دشمنان تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مدارس علمیه یزد دارای قدمتی از 150 تا 300 سال است ، اظهار داشت : این مدارس همچنان مورد استفاده قرار می گیرد و متاسفانه برای ساخت حوزه های جدید اقدامی صورت نگرفته است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این مراسم گفت : یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی گسترش زمینه های کسب علم توسط بانوان است و این جدیت و اهتمام در فراهم کردن بسترهای دانش اندوزی برای خواهران تا جایی پیش رفته که امروز شاهد موفقیت های بزرگ علمی و کسب رتبه های بالایی در بین این قشر هستیم.
محمدعلی طالبی با اشاره به اینکه اعتماد جامعه و خانواده ها به علم اندوزی بانوان و دختران در سطح بسیار عالی افزایش پیداکرده است، تصریح کرد : اگر نگاهی دقیق به بحث علم اندوزی بانوان داشته باشیم در کنار فرصتی که نظام جمهوری اسلامی فراهم کرده، حضور بانوان در عرصه های مختلف علمی با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست و رشد قابل توجهی داشته است.
طالبی یکی از جلوه های مثبت حضور بانوان در عرصه های ملی را تاسیس مدارس علمیه خواهران و حضور طلاب خواهر در جامعه دانست و خاطرنشان ساخت: خوشبختانه این مهم توانسته یکی از کمبودهایی که جامعه اسلامی با آن مواجه بوده است را برطرف کند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد نیز در این مراسم از راه اندازی و احداث چهار مدرسه جدید در استان خبر داد و گفـت : در حال حاضر 17 مدرسه علمیه خواهران در استان مشغول فعالیت هستند که امسال نیز چهار مدرسه جدید ساخته خواهد شد.
حجت الاسلام محمد کارگر از از تحصیل سه هزار طلبه خواهر در حوزه های علمیه استان خبر داد و گفـت: امسال 600 طلبه جدید الورود در سطح دو، سه و چهار در حوزه های علمیه خواهران مشغول تحصیل خواهند شد.
تاکنون 17 مدرسه علمیه در مقاطع مختلف تحصیلی در استان یزد تأسیس شده که از این تعداد شش مدرسه در شهرستان یزد و مابقی در دیگر شهرستان های استان فعال است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار