وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ فرهنگیان سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷ 19 September 2015

به گزارش تابناک یزد،علی ‌اصغر فانی، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به موضوع مطرح شده از سوی ائمه جمعه استان‌های مختلف از جمله امام جمعه یزد مبنی بر استقرار دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور اظهار داشت: در حال حاضر این دفاتر در ۲۰ استان کشور فعال شده اند و در سایر استانها نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به دغدغه امام جمعه یزد در مورد تقویت تربیت دینی در مدارس استان یزد بیان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، شش محور به طور جدی در این زمینه مدنظر قرار گرفته و ما نیز دغدغه تقویت تربیت دینی و اخلاقمداری در مدارس را داریم که امیدواریم به زودی محقق شود.

فانی با اشاره به اینکه حفظ موضوعی قرآن و توجه به آیاتی که به طور روزمره به آنها نیاز داریم، یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بود، بیان کرد: کتابی در این راستا تالیف شده که از دو سال پیش در اختیار معاونت پرورشی قرار گرفته و برای آموز در مدارس از آن استفاده می‌ شود.

وی همچنین از امکان استفاده از نیروهای حوزوی در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و افزود: بر اساس بند ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، این امکان فراهم است و دارندگان مدرک سطح سه می توانند با آزمون از آموزشهای فشرده فرهنگیان استفاده کرده و در مدارس مشغول به کار شوند.

امام جمعه یزد نیز در این دیدار بر لزوم تقویت تربیت دینی و اخلاقمداری در مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش می تواند با انتخاب درستی از نیروها، فرزندان را در زمینه تربیتی دینی تقویت کند.

آیت الله محمدرضا ناصری، نقش دانشگاه فرهنگیان در این زمینه را بسیار اساسی خواند و خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید علمی‌ تر و معنوی‌ تر به کار خود ادامه دهد و از نیروهای متخصص و متعهد حوزوی نیز استفاده کند.

وی خواستار علمی ‌تر و فرهنگی ‌تر شدن مدارس در سراسر کشور به ویژه استان یزد شد و تاکید کرد: به نظر می‌ رسد تاکید مدارس اکنون بر روی علم ‌آموزی است و معنویت و تربیت دینی و توجه به اخلاق در حاشیه قرار گرفته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار