نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان این مطلب که ارتباط و همکاری آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه افزایش یابد، گفت: نظارت بر مباحث آموزشی مهدهای کودک افزایش یابد.
کد خبر: ۹۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 19 September 2015

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در آموزش و پرورش فرزندان ما از پیش دبستانی تا 18 و 19 سالگی حضور دارند و بهترین دوران عمر خود را در آموزش و پرورش پشت سر می‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دانشگاه هر چه قرار بوده که روی افراد ایجاد شود، صورت گرفته و خیلی نمی‌توان تغییری در روحیات و رفتار و فرهنگ فرد ایجاد کرد.

امام جمعه یزد ادامه داد: الان احساس می‌شود که آموزش و پرورش آن چیزی که امام ‌می‌خواستند که تحول اعتقادی و دینی در بچه‌ها کار شود را ندیدم و امیدواریم به نحوی این سیستم عوض شود و به گونه‌ای باشد که محیط آموزش و پرورش، به یک محیط علمی معنوی تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: باید به گونه‌ای کودکان تربیت شوند که وقتی در برابر ماهواره‌ها و اینترنت قرار می‌گیرند، بهترین‌ها را انتخاب کنند.

ناصری ادامه داد: باید تحرکی از خودمان نشان دهیم که فرزندانمان از سنین پایین در دام فضای مجازی و تهدیدهای فرهنگی غرب نیفتند و پاکی و عصمت آنها را با خدشه روبه‌رو نکند.

وی تصریح کرد: وقتی کودکان از خانواده‌ها جدا شوند، کم‌کم خانواده و بعد از آن جامعه اسلامی از هم می‌پاشد و هر کاری که لازم است انجام شود تا جلوی چنین اقدامی گرفته شود، باید صورت گیرد.

امام جمعه یزد به دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان یک گلوگاه به حساب می‌آید چرا که معلمانی که تربیت فرزندان ما را بر عهده دارند از طریق این دانشگاه‌ها به مدارس راه پیدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: معلم‌ها باید دروسی که در دانشگاه فرهنگیان می‌خوانند به گونه‌ای باشد که پایه‌های دینی آنها تقویت شود و دغدغه تربیت دینی دانش‌آموزان در وجود آنها پدید آید.

ناصری افزود: اگر چنین تصمیمی در دانشگاه فرهنگیان گرفته شود، به نظر می‌رسد که در چهار یا پنج سال آینده تاثیر بسیار خوبی روی فرهنگ ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به کسب رتبه 20 ساله یزد در کنکور سراسری، گفت: ما در یزد علم زده شدیم و توجه به مسائل علمی را خیلی زیاد کردیم به گونه‌ای که نخبگان ما وقتی رتبه‌های زیر 10 کسب می‌کنند عمدتا به خارج از کشور می‌روند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: ادامه داد: باید یک کار اساسی صورت گیرد که دانش‌آموزان ما به گونه‌ای تربیت شوند که نسبت به جامعه خود و هموطنانشان احساس مسئولیت داشته باشند و بدانند که باید در این کشور و برای این مردم خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: در هر استانی که دانشگاه فرهنگیان هست، باید یک روحانی متعهد و خوب در راس امور دانشگاه باشد و یا اینکه در کنار رئیس، چند روحانی فعالیت داشته باشند.

ناصری تاکید کرد: نباید از اهمیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم غافل شویم چرا که الان همه افرادی که در این دانشگاه‌ها حضور دارند معلم می‌شوند و نمی‌توان به راحتی از کنار این موضوع گذشت.

وی با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان خوبی در حوزه‌های علمیه خواهران و دبیرستان‌های معارف حضور دارند، بیان کرد: اگر آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه خواهران قراردادهایی ببندد و این افراد را با شرائط خودش استخدام کند تا به عنوان معلم و مدرس بتوانند زمینه‌های روحی معنوی را در بین دانش‌آموزان ایجاد کنند می‌توان انتظار تربیت دینی خوبی را در جامعه داشت.

امام جمعه یزد در ارتباط با مهدهای کودک هم گفت: مدیریت این مهدها را هم باید یا آموزش و پرورش و یا بهزیستی بر عهده بگیرند که متولی و مدیریت آن مشخص باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: باید بر روی مباحثی که در مهدهای کودک به کودکان آموزش داده می‌شود نظارت بیشتری صورت گیرد چرا که در بعضی از مدارس حتی رقص هم به کودکان آموزش می‌دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار