بسته ویژه خبری تابناک یزد از سفر وزیر آموزش و پرورش به یزد:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:"تعدادمدارس غیر استاندارد در کشور،خداحافظی کلاس های در سی با بخاری،هدیه وزیر آموزش و پرورش به یزدیها"رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷ 20 September 2015
یک سوم مدارس کشور غیراستاندارد است

وزیر آموزش و پروش با بیان اینکه یک سوم مدارس کشور غیراستاندارد است، گفت: با وجود اینکه امسال بالغ بر هزار و ۳۰۰ مدرسه در کشور احداث شد، هنوز تعداد قابل توجهی مدرسه غیراستاندارد در کشور داریم.
علی‌ اصغر فانی در همایش مدیران مدارس استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر به رغم اقدامات که در زمینه ساخت و ساز مدرسه و بهینه‌ سازی فضاهای آموزشی صورت گرفته است، یک سوم فضاهای آموزشی هنوز فرسوده و غیراستاندارد است.
وزیر آموزش و پرورش همچنین بیان کرد: امسال ۴۰ هزار کلاس درس با بخاری‌های نفتی و گازی خداحافظی خواهند کرد و برنامه ریزی شده تا سال آینده، سیستم گرمایشی تمام مدارس کشور استاندارد شود.

هدیه وزیر به فرهنگیان یزدی

وزیر آموزش و پرورش پرداخت مبلغ ۲۳ میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان یزد برای کمک به هزینه‌های عمرانی را هدیه‌ای برای فرهنگیان و دانش‌آموزان یزد دانست.
علی اصغر فانی، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه ۹۹ درصد اعتبارات آموزش و پرورش در اغلب استان‌ها صرف نیروها و کادر اداری می شود، اظهار داشت: بحث عمرانی، ساخت مدرسه و ... به شدت نیازمند حمایت است.

وی با اشاره به اختصاص ۲۳ میلیارد تومان از سوی استانداری یزد برای امور عمرانی آموزش و پرورش استان بیان کرد: حداقل معادل این رقم نیز وزارت آموزش و پرورش به این اداره کل اختصاص خواهد داد.

وجود 38 پروژه نیمه‌تمام آموزشی در یزد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از وجود 38 پروژه نیمه‌تمام آموزشی و نیاز به اعتباری بالغ بر 108 میلیارد تومان برای تکمیل آنها در استان یزد خبر داد.
احمد شیرزاد،در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار و امام جمعه یزد اظهار داشت: در حال حاضر 38 پروژه نیمه‌تمام در استان یزد وجود دارد که برای تکمیل آنها به 108 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی عنوان کرد: برخی از این پروژه‌ها اکنون در دست اقدام است اما به طور قطع برای سال آینده با مشکل برای تکمیل آنها مواجه خواهیم شد.

شیرزاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه، آمار کلاس‌های مقاوم‌سازی شده 4 هزار مورد و کلاس‌های تخریب و بازسازی شده، 950 مورد قید شده است، افزود: در برنامه پنجم توسعه نیز عین همین آمار قید شده اما خواستار تغییر و اصلاح آن هستیم.

نبود امکانات آموزشی و بهداشتی در روستاهای یزد

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی از تخلیه روستاهای بسیاری از مناطق استان یزد به دلیل نبود امکانات آموزشی و بهداشتی خبر داد.
حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده در جمع مدیران و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش استان یزد با حضور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه وی گسترده‌ترین و در عین حال محروم‌ترین حوزه انتخابیه کشور است، اظهار داشت: در عین این محرومیت‌ها افتخارآفرینی دانش‌آموزان در شهرهای ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز بی‌نظیر است.

 وی بیان کرد: البته در کنار این افتخار، تهدیدهایی نیز این مناطق را دچار مشکل کرده است که از جمله آنها می‌توان به تخلیه روستاها از جمعیت اشاره کرد.

زارع‌زاده خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که در تخلیه جمعیت از روستاها بسیار اثرگذار است و بعد از آن، مشکلات بهداشتی عامل اصلی تخلیه روستاها است به همین دلیل دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جابه‌جایی جمعیت بسیار حائز اهمیت هستند.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار