مدیرکل گمرک استان یزد گفت: واحدهای تولیدی استان و ترخیص کالای آنان در اولویت فعالیت های گمرک یزد قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷ 02 November 2015

به گزارش تابناک یزد،سیداصغر چاوشی زاده در نشست بررسی مسائل و مشکلات گمرکی صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی یزد افزود: گمرک تسهیلات و تدابیر ویژه ای برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته و بسته حمایتی گمرک مختص تولیدکنندگان است.

وی در پاسخ به سئوال یکی از صنایع در خصوص استقرار نماینده استاندارد در منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: گمرک و اداره کل استاندارد یزد تفاهم نامه ای امضا کرده اند که بر اساس آن نماینده استاندارد باید بصورت تمام وقت در منطقه ویژه اقتصادی حضور داشته باشد.
مدیرکل گمرک استان یزد خاطرنشان کرد : کارکنان و کارشناسان گمرکی حتی خارج از ساعت اداری نیز در خدمت واحدهای تولیدی منطقه ویژه هستند و ساعت خروج آنان از منطقه در بیشتر روزها 17 تا 18 عصر است.
چاوشی زاده با اشاره به سیستم جامع امور گمرکی تصریح کرد : از سال گذشته همه فرآیندهای گمرکی در این اداره کل سیستمی شده که در تسریع ترخیص کالا از گمرک نقش مهمی داشته است.
این مسئول با بیان اینکه در گذشته تنها 3 نیروی گمرک در منطقه ویژه اقتصادی حضور داشتند، افزود: از سال گذشته 5 تا 6 نفر از کارکنان گمرک یزد به سایر گمرکات کشور منتقل شده اند ولی تاکنون نیرویی جایگزین آنان نشده اما با این وجود گمرک منطقه ویژه اقتصادی یزد در سال گذشته مستقل شده و نیروهای آن افزایش یافته است.
در این جلسه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد نیز بر لزوم رعایت استانداردهای محیط زیستی و اتصال منطقه ویژه به خطوط ریلی تاکید کرد.
گمرک استان یزد 118 قلم به 53 کشور مختلف جهان صادر کرده و در میان 124گمرک کشور جایگاه نهم کشور را دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار