کد خبر: ۱۲۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 10 November 2015

به گزارش تابناک یزد،در مراسمی با حضور معاون فنی و امور گمركی گمرك ایران، مدیر جدید گمرك یزد معرفی شد.

 معاون فنی و امور گمركی گمرك ایران،در مراسم تودیع و معارفه مدیركل گمرك استان یزد اظهار داشت: گمرك سازمانی بسیار پیچیده است كه با ۴۸ قانون مختلف در تجارت خارجی و ۳۰ سازمان به صورت مستقیم درگیر است.

وی با اشاره به عضویت و ارتباط این مجموعه با ۱۵ كنوانسیون بین المللی افزود: در حوزه واردات هم ۲۴ نوع عوارض از واردات و ۶۳ نوع معافیت داریم كه برخی از آنها در هیچ نقطه ای از دنیا تا این حد وجود ندارد.

معاون فنی و امور گمركی گمرك ایران تصریح كرد: این مشكلات و درگیریها از یك سو و توقع بخش های خصوصی در سرعت بخشی به كارها از سوی دیگر، نیازمند مجموعه سرمایه نیروی انسانی كاردان و یك سیستم جامع نرم افزاری بود از اینرو سامانه جامع امور گمركی طراحی شد.

عسگری ادامه داد: این سامانه در حال حاضر در حال پیگیری است به گونه ای كه كل تجارت خارجی كشور در این سامانه و با مدیریت گمرك در این سیستم ثبت شده و از طریق آن انجام می شود.

وی اظهارنامه از راه دور را یكی از نرم افزارهای این سیستم معرفی كرد و افزود: این سامانه در ۹۵ درصد از گمرك های كشور در حال انجام است و در مجموع سامانه جامع امور گمركی به یك طرح مهم در كشور تبدیل شده و در استان یزد نیز به خوبی در حال كار است.

گمرك استان يزد به عنوان يك برند در كشور شناخته شده است

معاون گمرك كشور همچنین با اشاره به حضور پنج ساله خود به عنوان مدیركل گمرك استان یزد گفت: گمرك این استان با وجود نیروهای پاك و صدیق و فعالیتهای چشمگیر چند سال اخیر به عنوان برند در كشور شناخته می شود.

استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: گمرك مركزی حساس با نقش موثر كه در ارتباط با پیشگیری از قاچاق و مشورت در حوزه تعرفه ها فعالیت های خوبی دارد و اگر بر ورود كالاهای كم ارزش نظارت نكند نه تنها تولیدكنندگان بلكه بازار كشور نیز آسیب می بیند.

سید محمد میرمحمدی افزود: از اینرو مدیریت قوی با همكارانی شایسته و پابه كار می طلبد كه خوشبختانه گمرك استان یزد در این دو بخش قوی است و اگر چنین نبود فساد رخنه می كرد.

استاندار یزد با اشاره به توانایی و تجربه های مدیر جدید گمرك استان گفت: امیدوارم این جابجایی ها یك قدم در مسیر پیشرفت كشور و استان باشد و با تعامل و همكاری و همدلی این موفقیت‌ها هر روز بیشتر شود.

در این مراسم از خدمات هشت ساله سید اصغر چاووشی زاده قدردانی و حسن یاسری به عنوان مدیركل جدید گمرك استان یزد معرفی شد.

یاسری پیش از این مسئولیت‌های مختلفی در ستاد مركزی گمرك ایران داشته كه برخی از آنها شامل سرپرست روابط عمومی، معاون حوزه ریاست كل، معاون دفتر بودجه، معاون دفتر اطلاعات مدیریت گمركی، عضویت در شوراها و كمیته‌های مختلف گمرك ازجمله عضو شورای علمی- پژوهشی گمرك ایران، عضو و دبیر كمیته تدوین و بازنگری بخشنامه‌های گمركی و عضو و دبیر شورای رسانه گمرك است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار