بسته ویژه خبری تابناک یزد:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛"اصلاح‌طلبان مصمم ورود یکصدا در انتخابات هستند،برای مقابله با تندروها با اصلاح‌طلبان ائتلاف می‌کنیم و عارف بیشترین شانس را برای سرلیستی اصلاح طلبان دارد"رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 14 November 2015

اصلاح‌طلبان مصمم ورود یکصدا در انتخابات هستند

محمدرضا خاتمی فعال اصلاح طلب یزدی گفت: اصلاح‌طلبان علی‌رغم اختلاف سلیقه‌ و دیدگاه‌هایی که با یکدیگر دارند، دور هم جمع شده‌اند و مصمم هستند که در انتخابات به گونه‌ای پیش بروند که از درون جبهه اصلاحات یکصدا به گوش برسد.
خاتمی با حضور درغرفه ایسنا، در بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان این‌که شرایط کشور به گونه‌ای است که فضایی برای فعالیت فراهم شده است تا اصلاح‌طلبان با انسجام و اتحاد به پیشواز انتخابات آتی بروند، گفت: اصلاح‌طلبان به این عقلانیت رسیده‌اند که نیازمند انسجام و اتحاد در درون خود هستند و به این دلیل می‌کوشند در انتخابات آتی همه توان و اندیشه خود را بر ایجاد انسجام و اتحاد بین نیروهای خود قرار دهند و فکر می‌کنم در انتخابات آتی شاهد حرکتی سازنده و معین از سوی اصلاح‌طلبان باشیم.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان علی‌رغم اختلاف سلیقه‌ها و دیدگاه‌هایی که دارند دور هم جمع شده‌اند و مصمم هستند که انتخابات آتی به گونه‌ای پیش برود که از درون جبهه اصلاحات یکصدا به گوش برسد.

برای مقابله با تندروها با اصلاح‌طلبان ائتلاف می‌کنیم

سخنگوی یزدی اعتدال و توسعه از ائتلاف این حزب با جریان اصلاح‌طلب در استان‌ها خبر داد و گفت: با این روش جلوی تندروی‌ها را خواهیم گرفت.
غلامعلی دهقان در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب ایلنا، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و با تاکید بر نقاط مشترک حزب اعتدال و توسعه با جریان اصلاحات تصریح کرد: تعامل ما با اصلاح‌طلبان پابرجاست و تلاش می‌کنیم با اصلاح‌طلبان در استان‌ها نیز به تفاهم برسیم تا در برابر گزینه‌های تندرو آمادگی داشته باشیم.

وی یادآور شد: ما با اصولگرایان معتدل رقابت نمی‌کنیم، بلکه با آنها شراکت خواهیم کرد. چراکه معتقدیم اعتدال، گفتمانی است که لزوما در دستان ما نیست و بخشی از آن نزد اصولگرایان معتدل است و جریان اصلاحات را هم اساسا همسو با خودمان می‌شناسیم.

دهقان افزود: البته ما قائل به تفاوت‌هایی با مجموعه اصولگرایان معتدل هستیم، اما در ‌‌‌نهایت معتقدیم سه جریانی که در ‌‌‌نهایت قادر به تشکیل ائتلاف هستند را اصولگرایان اعتدالی، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون تشکیل می‌دهند. براین اساس نظر ما بر آشتی دادن آرمان‌ها و واقعیت‌ها است و بر اساس این استدلال باید توازن میان اصلاح‌طلبی واصولگرایی برقرار شود تا بتوانیم از همه نیروهای کشور در فرایند توسعه استفاده کنیم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در بخش دیگر گفت‌و‌گو با اشاره به تصویب برجام در مجلس خاطرنشان کرد: جریان تندرو در ‌‌‌نهایت در تصویب برجام یکصد رای به دست آورد و طیف مقابل که به نوعی اصولگرایان معتدل و حامی دولت تشکیل می‌دهند ۱۳۹ رای به دست آوردند. در صورت جابجایی ۲۰ رای، قانونی که تمام دنیا آن را پذیرفته بود، در کشور ما دچار چالش می‌شد.

عارف بیشترین شانس را برای سرلیستی اصلاح طلبان دارد

قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: عارف بیشترین شانس را برای سرلیستی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده دارد، همچنین وی برای مدیریت مجلس آینده دارای شانس و شایستگی است.
حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر لزوم ائتلاف هواداران دولت و اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس تاکید کرد:‌ جدا شدن اصلاح طلبان و هواداران دولت از یکدیگر به زیان هر دو است و صلاح در این است که اصلاح طلبان و هواداران دولت در انتخابات آینده وحدت داشته باشند ولو اینکه این وحدت تاکتیکی باشد.
وی با بیان اینکه روحانی از زمان تبلیغات انتخاباتی شعارهای اصلاح طلبانه سر داده است یادآور شد :البته اینکه زیر مجموعه هم از این مسائل تبعیت و این شعارها را اجرا می‌کند یا خیر موضوع دیگری است اما گفتمان آقای روحانی گفتمان اصلاح طلبانه بوده و مردم هم به همین گفتمان رای دادند اگر روندی که تاکنون دنبال شده، ادامه یابد گفتمان اصلاح طلبی در مجلس آینده نیز غلبه خواهد کرد و شعارهای آقای روحانی جلوه بیشتری در مجلس خواهد داشت.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب رقابت را شرط لازم انتخابات عنوان و خاطر نشان کرد: اگر رقابت نباشد انتخابات هم معنا ندارد البته گاهی نسبت ها تفاوت می‌کند . در شرایطی اصلاح طلبان ممکن است اکثریت را داشته باشند و زمان دیگری هم ممکن است عکس آن اتفاق بیفتد اما در شرایط کنونی در فضای جامعه اقبال بیشتری به اصلاح طلبان وجود دارد و آن‌ها شانس بیشتری برای حضور در مجلس دارند.
 
وی درباره احتمال حضور افراطیون در مجلس آینده نیز گفت: به دلیل بداخلاقی هایی که افراد کردند و به خواست مردم پشت کردند مردم به آن‌ها جواب می‌دهند و جواب آن‌ها پای صندوق های رای خواهد بود.
 
قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره نقش و حضور محمدرضا عارف در انتخابات آینده نیز اظهار کرد: برداشت من این است که دکتر عارف بیشترین شانس را برای سرلیستی اصلاح طلبان در تهران دارد و از شایستگی لازم هم برخوردار است.
 
منتجب نیا درباره گزینه اصلاح طلبان برای ریاست مجلس نیز تصریح کرد: این موضوع بستگی به این دارد که چه کسانی در انتخابات رای بیاورند. قطعا کسی که در بین نمایندگان اصلح است باید برای مدیریت انتخاب شود اما الان گمان من این است که آقای عارف در این مجموعه شانس و شایستگی بیشتری برای مدیریت مجلس دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار