کد خبر: ۱۴۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 22 December 2015

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل دامپزشکی استان یزد از ظرفیت بالای شهرستان خاتم در پرورش و صادرات دام خرد به خارج از کشور خبر داد.


 دکتر "علی اکبر حدادزاده" در مراسم تودیع و معارفه سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم گفت: در استان یزد سالانه در حدود 300 هزار راس دام کشتار می‎‎شود که 80 درصد از آن از خارج استان تهیه می‎‎شود.

وی از کاهش 60 درصدی ابتلا به تب مالت در خاتم خبر داد و افزود: با همراهی و تعامل مسئولین  و شبکه دامپزشکی شهرستان و استان در شش ماهه اول امسال، کاهش چشمگیر این بیماری مشترک بین انسان و دام را شاهد بودیم كه در اين زمينه مديون رصد و پيگيري هاي مؤثر فرماندار هستيم.

حدادزاده خاطرنشان كرد: خاتم به عنوان قطب پرورش دام سبک در استان است و به همین دلیل دامپزشکی استان نگاه ویژه‎‎ای به آن دارد.

وی همچنين عنوان كرد: در راستای تقویت این پتانسیل، برنامه‎‎های خوبی در این شهرستان اجرايي شده و در جهت افزایش آن نیز برنامه‌هایی را اجرا خواهیم کرد ولي باید یک زیر ساخت و برنامه‌ای مدون جهت صادرات دام در اين شهرستان داشته باشیم.

مدیر دامپزشکی استان در پايان نيز از ضرورت راه‌اندازی یک کشتارگاه صنعتی در این شهرستان خبر داد و ابراز اميدواري کرد: ساخت این کشتارگاه موجب به وجود آمدن ارزش افزوده و همچنین کمک به دامداران این شهرستان شده تا مستقیم دام ذبح شده و مشکل بهداشتی نیز نداشته باشد.

"محمد زاده رحمانی" فرماندار خاتم گفت: این شهرستان قطب دامپروری دام سبک در استان است اما در توسعه پرورش صنعتي دام سنگین گام اساسي برداشته نشده است.

وي اضافه کرد: دامداران از ضعیف‏‏ترین و زحمتکش‏‏ترین اقشار جامعه هستند و فقر مراتع مزید بر علت شده تا در این فصول سال با کمبود خوراک دام و طیور مواجه شوند.

زاده رحماني از تشکیل جلسه شورای عشایری استان خبر داد و ابراز امیدواري كرد تا در بحث عشایر نگاه ویژه‌‏‏ای شود و با اجرايي شدن مصوبات اين شورا، برخی از مشکلات آنها در این زمینه کاهش یابد.

وی اظهار كرد: زمينه صارات دام سبک در این شهرستان وجود دارد و با صادرات دام سبك و بومي اين منطقه به كشورهاي حاشيه خليج فارس، وضعيت دامداران و اقتصاد دامپروري متحول مي‏‏شود.

وی عنوان كرد: توجه و نگاه ویژه به بخش دامپروری می‎‎تواند اقتصاد مقاومتی را نيز رقم بزند.

فرماندار خاتم در پایان خواستار صدور مجوز برای پرورش ماكيان جديد در شهرستان شد تا جوانانی که خواستار این نوع اشتغال می باشند بتوانند کسب درآمد کنند.

گفتنی است؛ در این نشست دکتر "مجتبی آغاز" تکریم و دكتر "محمد امین قدیمی" به عنوان سرپرست جدید دامپزشکی خاتم معارفه شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار