کد خبر: ۱۵۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 02 January 2016

به گزارش تابناک یزد، علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد، در یادداشتی با عنوان «تقصیر آستینم بود!»، مدعی شده است که دکتر احمدی نژاد که به عنوان مردمی ترین رئیس جمهور ایران در طول سالهای پس از انقلاب شناخته می شود و به بالاترین آرای اخذ شده از ملت ایران متکی بود.

برپایه ی تخصص و درک صحیحی که از تهدیدات جدی محیط زیست برای سلامتی مردم داشت، برای حفظ جان هموطنان عزیز از گزند آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرها، تدابیر زنجیره ای، هوشمندانه و دراز مدت را در دستور کار دولت های نهم و دهم قرار داد.

اما امروز در این زمینه بی تدبیری محض و سردرگمی آشکاری در رویکردهای دولت یازدهم را شاهد هستیم. در دولت های آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی جمعا ۴۵ هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شده بود که این رقم در دولت دکتر احمدی نژاد از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه فراتر رفت.

تا قبل از سال ۱۳۸۴ مجموع خودروهای گازسوز شده ۱۲۵ هزار دستگاه بود که این رقم در دولت های نهم و دهم به دو میلیون و ششصد هزار دستگاه رسید. ایستگاه های گاز در کشور از ۱۷۰ مورد فراتر نرفته بود اما در دولت دکتر احمدی نژاد ۱۸۰۰ ایستگاه جدید گاز ایجاد شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رشد متوسط سالانه مصرف بنزین در کشور ۱۱ درصد بود که اگر برنامه ریزیهای دولت های نهم و دهم برپایه همان آهنگ رشد انجام می شد، مصرف روزانه بنزین در کشور اکنون از ۱۶۰ میلیون لیتر در روز فراتر رفته بود، در حالیکه با اقدامات صورت گرفته در دولت دکتر احمدی نژاد، رشد مصرف بنزین در کشور منفی شد و این رقم اکنون در مرز ۷۰ میلیون لیتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار