رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: باید برنامه های کیفی و در کمال اختصار برای مجموعه در نظر گرفته شود تا ضمن اثربخشی مثبت بر ارباب رجوع و عدم تجاوز به وقت مراجعه کنندگان از تأثیر معنوی کار نکاهد.
کد خبر: ۱۵۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 05 January 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا حبیبی در جلسه شورای فرهنگی دادگستری استان با اشاره به اینکه کار فرهنگی ضرورت شرایط امروز جامعه است گفت : شرایط امروز جامعه ضرورت کار فرهنگی را مسلم کرده است و باید در این جهت برنامه ریزی و تلاش کرد .

وی افزود: دستگاه قضایی وظیفه سنگین بسط عدل و فصل خصومت را در جامعه بر عهده دارد که در انبوه این مشغله سنگین نیاز کار فرهنگی درون سازمانی و برون سازمانی احساس می شد.
رئیس کل دادگستری استان یادآور شد: در دستگاه قضایی با تشکیل معاونت فرهنگی خلأ مدیریت امور فرهنگی مرتفع شده است و در سنوات اخیر برنامه های جامع بسیار خوب و اثر بخشی ازمرکز و در استان ها تدوین و اجرا شده است.
این مقام قضایی بر اولویت کیفیت بر کمیت در برنامه های مناسبتی فرهنگی تأکید کرد .
حبیبی گرامیداشت مناسبت های ملی و مذهبی را بهترین بهانه برای بهره گیری از اساتید اخلاق دانست و گفت: محیط سخت و خشک کار قضایی و فضای خاص حاکم بر دستگاه ضرورت استفاده از اساتید اخلاق برای تلطیف روح و خروج از روزمرگی را مبرهن ساخته است.
وی تداوم برگزاری باشکوه نماز جماعت در دادگستری ها را خواستار شد و افزود: نمازخانه اداره باید بهترین و مناسب ترین مکان و سرشار از عطر معنویت باشد تا با اقامه نماز ، خستگی کار از کارکنان و ارباب رجوع دادگستری برطرف گردد.
رئیس دادگستری استان عدم موازی کاری را در برنامه درون سازمانی و برون سازمانی دستگاه قضایی خواستار شد و تأکید کرد :بعضی از برنامه های جامع کشوری که برای معاونت ها ارسال می گردد که در قالب وظایف بعضی دیگر از حوزه ها و معاونت ها نیز دیده شده که باید ضمن انجام این امور در سایه همکاری و هماهنگی ، انعکاس این گونه برنامه های موازی برای برنامه ریزان نیز انجام شود.
** تاثیرگذاری مسائل فرهنگی نیازمند توجه همگان است
معاون فرهنگی دادگستری کل استان یزد گفت :تأثیرگذاری اقدامات فرهنگی منوط به فراگیر بودن آن و اهتمام همگانی به ورود به مسائل فرهنگی است.
محمدرضا عرشیان در جلسه شورای فرهنگی دادگستری استان یزد افزود : اهمیت مسئله فرهنگ همواره در بیان ائمه معصومین و بزرگان دین ظهور و بروز دارد و کسی به اصل اهمیت مسئله فرهنگ در کشور و در زمان فعلی شک ندارد.
وی کار فرهنگی را نتیجه بخش ارزیابی کرد و اظهار داشت : تجربه ثابت کرده است هرآنچه در کار فرهنگی وقت و هزینه صرف شود جواب می دهد و بازده آن از هزینه صرف شده نیز بیشتر است.
معاون فرهنگی دادگستری کل استان یزد تصریح کرد: همه ما به عنوان یک مسلمان معتقد با احساس تکلیف در مسئله فرهنگ دینی و سازمانی وارد می شویم و جنبه اداری آن صرفا به واسطه مدیریت امور و تدوین برنامه های جامع و هدف گذاری کار است.
وی با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر صدور انقلاب اسلامی به جهان یادآور شد : انقلاب ایران به عنوان یک نظام اسلامی به جهان صادر شده است و اکنون استمرار تأثیر گذاری بر دیگر جوامع بشری مستلزم ساختن یک نظام شیعی فاضل و آرمانی است.
این مقام مسئول از آیت الله نمر باقر النمر به عنوان تجلی صدور انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت : این شهید بزرگوار که به عنوان رهبر شیعیان عربستان به شهادت رسید از شاگردان مکتب انقلاب اسلامی و امام راحل عظیم الشأن بود.
وی خاطرنشان کرد : باید با یک نقشه راه و هدف گذاری دقیق در سایه کار فرهنگی با ساختن یک مدل و الگوی مناسب این وظیفه دینی و مذهبی را تحقق بخشید.
عرشیان ،کار فرهنگی را تبلور دو فریضه فراموش شده دینی دانست و ابراز داشت : امر به معروف و نهی از منکر دو واجب فراموش شده دینی است که کار فرهنگی با تلاش در جهت نهادینه کردن خوبی ها و رفع و کسر بدی ها در جامعه در حقیقت گام های عملی انجام این فرایض محسوب می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار