کد خبر: ۱۶۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 24 January 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از آموزش 160 هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی در سال جاری تاکنون دربخش صنایع استان خبرداد.

حبیب کارگر اظهارکرد:این آموزش در راستای صیانت از نیروی کار و ارتقاء سطح مهارت آنان همگام با فن آوریهای روز می باشد.
وی افزود: درهمین مدت دوهزارو286نفر در بخش های صنایع ضمن کار ، صنایع جوار کارگاهی و صنایع اصناف به مهارت آموزی پرداختند که از این تعداددوهزارو88 نفر مرد و 198نفر زن هستند.
کارگر با اشاره به استقبال در بخش صنایع ، ضمن کار ادامه داد: در صنایع ضمن کار یکهزارو741 نفر به میزان 122 هزار و 114 نفرساعت آموزش دیدند .
این مسوول ، میزان آموزش در بخش اصناف را 36 هزار و 744نفر ساعت برای 528 مهارت آموز عنوان کرد .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد یادآور شد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای آیت الله خامنه ای یزد با آموزش 61 هزار و 216 نفرساعت در بخش ضمن کار و آموزش 15 هزار و 857 نفرساعت در بخش اصناف بیشترین عملکرد را نسبت به مراکز دیگر ارائه داده است.
وی هدف از برگزاری دوره های آموزش مهارت در بخش صنعت و معدن را حمایت از نیروی کار ، ارتقاء سطح مهارت آنان هم گام با فن آوری های روز ، افزایش مهارت شاغلان در صنعت ، گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و تأمین نیروی انسانی ماهر بیان کرد.
وی تصریح کرد:هم اکنون کلیه مراکز سطح استان در بخش ارائه آموزش های مهارتی در بخش صنایع فعال هستند.
***
دادستان عمومی و انقلاب استان یزد گفت: افزون بر 40 درصد جرائم خشن در یزد توسط اتباع بیگانه غیر مجاز انجام می گیرد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری یزد که روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت جمال قضاوتی افزود: نباید اجازه داد به امنیت و احساس امنیت مردم در استان کوچکترین خدشه ای وارد گردد.
وی ادامه داد: استان یزد همواره از استان های امن و آرام کشور بوده است و چنانچه در یکی از شهرستان های استان یکی از جرائم خشن و باندی صورت گیرد بازتاب گسترده ای در استان خواهد داشت.
این مسئول با اشاره به نزدیکی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نقش اساسی دستگاه قضایی در این اتفاق بزرگ در کشور تاکید کرد.
قضاوتی گفت: دستگاه قضایی در انتخابات همیشه با نهایت بی طرفی وارد شده است و نقش آن نیز تأمین امنیت ، سلامت و نظارت بر حسن اجرای انتخابات در چارچوب اجرای قوانین موضوعه خواهد بود.
وی انتخابات را مظهر اقتدار ملی و پشتیبانی مردم از نظام دانست و اظهار داشت: باید همه تلاش ما معطوف به برگزاری باشکوه و با عظمت این انتخابات گردد.
دادستان عمومی و انقلاب استان یزد تصریح کرد: حضور به موقع و موثر دادستان های شهرستان های سراسر استان در هیئت های اجرایی و کمیته های امنیتی انتخابات کمک شایانی را در جهت رعایت موازین قانونی و عمل به چارچوب های تعیین شده خواهند نمود.
قضاوتی در بخش دیگری از صحبت های خود برخورد قاطع و قانونی با اتباع بیگانه غیر مجاز را خواستار شد و بیان داشت: برخورد قاطع با مجرمین و همچنین رصد رفتار و عملکرد آنان در شهر های مختلف از تحقق جرائم بیشتر توسط آنان پیشگیری کرد.
دادستان عمومی و انقلاب یزد خاطرنشان کرد: اقامت مجاز اتباع بیگانه نیز با انجام هرگونه جرم در کشور لغو می گردد و در صورت برخورد با چنین مواردی پس از تحمل کیفر جرائم ارتکابی از خاک کشور جمهوری اسلامی طرد شوند .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار