کد خبر: ۱۷۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ 27 January 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل گمرک استان یزد اعلام كرد: گمرک یزد علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌ها در صدد ارتقاء رتبه صادراتی است.

 "حسن یاسری" در دیدار با مدیر کل دیوان محاسبات یزد با اشاره به این که گمرک یزد یک گمرک صادراتی است، اظهار كرد: برای توسعه استان هر کاری نیاز باشد انجام خواهیم داد و در این زمینه درصدد هستیم با ارائه تسهیلات مناسب به توسعه صادرات کمک کنیم.

وي تامین زیرساخت‌های مناسب را لازمه گمرک پویا و مدرن دانست و گفت: دستیابی و بهره‌مندی از مزیت‌های الکترونیکی شدن فرآیندها در گمرک یزد نیازمند پشتیبانی و زیرساخت‌های مخابراتی لازم است.

ياسري در ادامه با اشاره به الکترونیکی شدن فرآیندها در این گمرک، گفت: الکترونیکی شدن باعث شفافیت بیشتر اطلاعات، کاهش تخلف و تسریع در ترخیص کالا شده است.

وي در اين رابطه گفت: اکنون مجوز و استعلام‌ها در این گمرک به صورت الکترونیکی و در شبکه‌ای امن ارسال و دریافت می‌شود و امکان تخلف در این زمینه به حداقل رسیده است.

مدير كل گمرك استان خاطرنشان كرد: گمرک یزد اکنون با سازمان‌های همجوار نظیر اداره کل استاندارد، جهادکشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها در شبکه‌ای امن ارتباط الکترونیکی دارد.

وي همچنين افزود: به کارشناسان این سازمان‌ها آموزش‌های لازم داده شده است و کلیه مجوزها و استعلام‌ها از این سازمان‌ها به صورت الکترونیکی ارسال و دریافت می‌شود.

مدیر کل گمرک استان در پایان نيز تصریح کرد: هر کارمند در گمرک یزد چندین برابر ظرفیت فعالیت دارد و کارکنان آن از عزت نفس بالا و کمترین تخلف برخوردار هستند.

"بهزاد فلاطون زاده" مدیر کل دیوان محاسبات یزد نیز در این نشست گفت: دیوان محاسبات نقش مشورتی برای مدیران دارد و حافظ آنان به عنوان سرمایه‌های کشور است.

وی ادامه داد: شاخص عملکرد دیوان محاسبات در گذشته کشف تقلب بود، اما امروز به سمت پیشگیری و برگزاری نشست های تعاملی و مشورتی در جهت کاهش تخلف و پیشگیری حرکت کرده است.

مدیرکل دیوان محاسبات یزد در پایان با اشاره به الکترونیکی شدن فرآیندها در گمرک یزد، خاطرنشان کرد: هر اندازه به سمت اتوماسیون و الکترونیکی شدن فرآیندها حرکت کنیم و ارتباط چهره به چهره کارکنان با ارباب رجوع کمتر شود، انحراف و امکان تخلف کمتر است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار