مدیرکل بیمه تامین اجتماعی ‌یزد از پرداخت بالغ بر 539 میلیارد تومان به جز هزینه‌های درمان به مقرری‌بگیران بیمه تامین اجتماعی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 09 February 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد صابری،  در نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر 191 هزار نفر در کارگاه‌های استان مشغول به کار هستند، اظهار داشت: علاوه بر این بیمه‌شدگان و 80 هزار بیمه‌شده خاص در استان یزد وجود دارد.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون 2 هزار و 600 نفر در استان یزد مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که رقم پرداختی به این افراد در سال جاری بالغ بر 18 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

صابری یادآور شد: مجموع پرداخت‌های بیمه تامین اجتماعی به مقرری‌بگیران بیمه اعم از بیمه بیکاری، از کار افتادگی، بازنشستگی و ... بالغ بر 539 میلیارد تومان بوده که این رقم بدون احتساب هزینه‌های درمانی است.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان یزد از کاهش وصول مطالبات تامین اجتماعی استان یزد در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: امسال 210 میلیارد تومان کاهش وصولی داشته‌ایم و با توجه به اینکه بیمه تامین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه‌ای است، امسال میزان درآمدها بسیار کمتر از پرداخت‌ها بوده است.

صابری یادآور شد: تامین اجتماعی استان یزد بالغ بر 137 میلیارد تومان از کارفرمایان استان یزد طلب دارد اما برای حفظ اشتغال استان، فشاری به کارفرمایان برای وصول این مطالبات وارد نکرده‌ایم و همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا کارگاهی در این استان تعطیل و کارگری بیکار نشود.

وی در مورد وضعیت بیمه بیکاری و کارگران بیکار شده نیز اظهار داشت: در آذرماه امسال، آمار کل بیکار شدگان استان یزد 300 نفر بوده که رشد آن در مقایسه با آذر ماه سال گذشته، 12 درصد بوده است.

صابری در مورد پرداخت هزینه‌های درمان نیز عنوان کرد: برخی پرداخت‌ها به روز و برخی دیگر نیز عقب است اما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا طرف‌های قرارداد با بیمه تامین اجتماعی در استان یزد متضرر نشوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار