تابش:
عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور با بیان اینکه توسعه ساختار نیروی انسانی در گمرک باید در اولویت باشد گفت: گمرک بعنوان یک سازمان باسابقه، نقش بسیار تاثیرگذاری در اجرای سیاست ها و خط مشی های اقتصادی و کلان کشور دارد.
کد خبر: ۱۹۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 09 March 2016
به گزارش تابناک یزد، محمدرضا تابش عصر سه شنبه در دیدار مدیرکل و معاونین گمرک استان یزد گمرک را مرزبان اقتصادی کشور توصیف کرد و با اشاره به وظایف متنوع گمرک در بخش های مختلف نظیر صادرات، واردات و تعرفه تصریح کرد: سلامت مردم در زمینه ورود مواد غذائی به کشور به کارکرد دقیق و درست گمرک وابسته است.
به گفته وی اگر در ارزیابی کالا دقت لازم را نداشته باشد امنیت اقتصادی و اجتماعی مردم در معرض آسیب قرار خواهد گرفت.
تابش ادامه داد: گمرک برای ایفای نقش حاکمتی خود باید به نرم افزار و فناوری های روز مجهز شود تا بتواند اهداف و سیاست های کلی کشور و رضایتنمدی مردم را جلب نماید که مجلس در این زمینه قطعا حمایت می کند.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دنیایی که فناوری و ارتباطات حرف اول را می زند نمی توان با ابزارهای سنتی گذشته فعالیت کرد بنابراین ضروری است روند تکمیل سیستم جامع گمرکی و اتوماسیون به سرعت در سطوح مختلف گمرک ادامه پیدا کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه رسیدگی به معیشت کارکنان گمرک باید تقویت شود تصریح کرد: گمرک برای ایفای نقش های جدید خود نیازمند توسعه ساختار نیروی انسانی و به روز شدن آن با توجه به واقعیت های اقتصادی امروز است.
تابش گفت: توسعه آموزش پرسنل گمرک منطبق با ضروریات و منطقی سازی تعرفه ها و ثبات در مقررات بازرگانی برای جلوگیری از ایجاد زمینه های فساد و رانت را در کشور؛ از فعالیت های ضروری در گمرک است.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور با اشاره برخی مبادی ورودی غیرقانونی و قاچاق کالا افزود: برای داشتن نظام اقتصادی سالم باید گلوگاه ها و مبادی غیرقانونی مسدود شود و مجلس نیز برای تحقق این مهم آمادگی هرگونه حمایت از گمرک را دارد.
وی در ادامه به برخی زمینه های فساد و رانت در کشور و استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: در دوره جدید مسئولیتم با توان بیشتر و با توکل به خدا و حمایت مردم ، برای مقابله با هرگونه کج روی در هر سطحی که باشد اقدام خواهم نمود.
مدیرکل گمرک استان یزد نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت های موثر وی از مجموعه گمرک کشور گفت: در آینده ای نزدیک مجوز ترخیص تلفن همراه، لوازم پزشکی و بذر و نهال در گمرک یزد صادر می شود.
حسن یاسری با اشاره به عملکرد گمرک استان یزد در بخش های مختلف اظهارداشت: مکاتبات فیزیکی با هدف تسهیل فرآیند تجارت فرامرزی، کاهش هزینه های تولید و عدم جعل و سوء استفاده در گمرک یزد حذف شده است.
وی با بیان اینکه اکنون گمرک با سازمان های مرتبط در تجارت خارجی ارتباط سیستمی و الکترونیکی تحت سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی دارد افزود: الکترونیکی شدن مکاتبات بین گمرک و سازمان های همجوار فرایند تجارت خارجی را تسهیل و ضمن تسریع در کار تجار و بازرگانان امکان جعل و سوء استفاده را از بین می برد.
یاسری ارزیابی کالا بر روی کانتینر را از جمله تسهیلات گمرک به صادرکنندگان ذکر کرد و افزود: گمرک یزد هفتمین گمرک صادراتی کشور است که تراز آن حتی در دوران تحریم نیز مثبت بود.
مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به اخذ مجوز منطقه ویژه فولاد در اردکان اظهارداشت: مناطق ویژه آزاد سبب رونق و آبادانی مناطق هستند و گمرک یزد آمادگی دارد با استقرار در این منطقه زمینه عملیاتی شدن این منطقه را فراهم نماید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار