مديركل گمرك استان يزد با اشاره به معرفي گمرك يزد به عنوان گمرك تخصصي بذر و نهال گفت: از ابتداي ارديبهشت سال جاري مجوزهاي لازم براي ترخيص قطعي بذر و نهال در اين گمرك صادر مي شود.
کد خبر: ۲۱۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ 24 April 2016
به گزارش «تابناک یزد»،حسن ياسري با بيان اينكه واردكنندگان از اين پس مي توانند بذر و نهال را از گمرك استان يزد ترخيص قطعي كنند، گفت: با گرفتن مجوز لازم براي ترخيص بذر و نهال از گمرك استان يزد ديگر نيازي نيست تجار و بازرگانان براي ترخيص كالاي خود به ساير گمركات مراجعه كنند.
وي با اشاره به اينكه سال گذشته نيز مجوز لازم براي ترخيص رايانه و قطعات مربوطه از گمرك استان يزد صادر شد، تصريح كرد: واردكنندگان رايانه و قطعات مربوط به آن نيز مي توانند تشريفات گمركي خود را در گمرك يزد انجام دهند.
مديركل گمرك استان يزد اضافه كرد: گمرك يزد درصدد است مجوز ترخيص موبايل و لوازم پزشكي را دريافت كند تا ضمن رونق كسب و كار در استان يزد از رفت وآمد تجار به شهرهاي ديگر جلوگيري كند.
ياسري تكميل سامانه جامع امور گمركي و پنجره واحد تجارت فرامرزي، الكترونيكي كردن فرآيندها و مكاتبات، ارتباط الكترونيكي با سازمان هاي همجوار براي دريافت مجوزها و استعلام ها را از جمله فعاليت هاي گمرك جهت رونق كسب و كار در يكسال گذشته توصيف كرد.
وي با بيان اينكه اكنون گمرك با سازمان هاي مرتبط در تجارت خارجي ارتباط سيستمي و الكترونيكي تحت سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزي دارد افزود: الكترونيكي شدن مكاتبات بين گمرك و سازمان هاي همجوار فرايند تجارت خارجي را تسهيل و ضمن تسريع در كار تجار و بازرگانان امكان جعل و سوء استفاده را از بين مي برد.
گمرك استان يزد در سال1365 به صورت دفترخانه گمركي با 11پست سازماني براي انجام امور مربوط به امانات پستي و مبارزه با قاچاق كالا ( كه قبلاً توسط اداره كل دارايي استان انجام مي گرفت ) شروع به كار كرد و رويه صادارت در آن در سال 1369 اجرا شد.
اداره كل گمرك استان يزد در بين 124 گمرك صادراتي كشور در رديف 10 گمرك برتر صادراتي قرار دارد.
كالاهاي صادراتي اين استان هم اكنون از طريق گمرك استان به 45كشور جهان صادر مي شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار