رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: در راستای تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پروژه‌های عمرانی در این استان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
کد خبر: ۲۳۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶ 30 May 2016

به گزارش تابناک یزد،حمیدرضا نصیری‌زاده در ششمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در سطح استان در صورت تامین اعتبار لازم از سوی دولت، به 16 سال نیاز است.

وی ادامه داد: برنامه دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تکمیل هرچه سریعتر این پروژه‌ها، واگذاری به بخش خصوصی است که برای اینکار پروژه‌هایی آماده واگذاری هستند.

این مسئول با بیان اینکه پروژه‌ها در دو دسته خودگردان و غیرخودگردان قرار گرفته‌اند عنوان کرد: پروژه‌ها با حفظ کاربری فعلی در قالب پروژه‌های نیمه‌تمام، جدید و آماده بهره‌برداری به متقاضیان بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اولین واگذاری‌ها از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان یزد در حال رایزنی است افزود: در حال حاضر 209 پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی و آماده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد ادامه داد: در مرحله اول اجرای این برنامه، 103 طرح به منظور واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شد که با توجه به برنامه دولت در واگذاری تعداد 2 هزار و 500 طرح در سراسر کشور، تعداد این پروژه‌ها در سطح استان به 209 پروژه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در دو ماهه نخست امسال نیز 411 پروژه برای واگذاری شناسایی و احصاء شد عنوان کرد: واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی از ‌اقدامات موثر در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است که از این تعداد پروژه تنها 209 پروژه قابل واگذاری برای سال جاری تعیین تکلیف شد.

نصیری‌زاده با بیان اینکه بیشترین پروژه‌های احصاء شده قابل واگذاری به بخش خصوصی مربوط به اداره‌کل ورزش و آموزش و پرورش است اظهار کرد: 53 پروژه ورزشی، 53 پروژه آموزش و پرورش، 23 پروژه جهاد کشاورزی، 22 پروژه آب و فاضلاب، 17 پروژه منابع طبیعی، 13 پروژه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 12 پروژه دامپزشکی، چهار پروژه آب و فاضلاب روستایی، چهار پروژه علوم پزشکی، سه پروژه برق منطقه‌ای، دو پروژه فنی و حرفه‌ای، یک پروژه میراث فرهنگی، یک پروژه آب منطقه‌ای و یک پروژه نیز مربوط به شرکت‌ شهرک‌های صنعتی است.

وی مهمترین رکن واگذاری پروژه‌ها را قیمت‌گذاری آن عنوان کرد و افزود: برای قیمت‌گذاری و نحوه واگذاری‌ها باید تعیین تکلیف شود که نیاز به دستورالعمل و طی مراحل لازم برای آغاز به کار دارد.

این مسئول اضافه کرد: چند راهکار برای نحوه واگذاری وجود دارد که بنابر اهمیت موضوع و پروژه باید در این زمینه تصمیم‌گیری کرد که به صورت فروش یا مشارکت و یا اجاره‌ای باشد.

وی با بیان اینکه متقاضیان زیادی برای پروژه‌های عمرانی ورزش و جوانان و آموزش و پرورش وجود دارد گفت: اغلب این پروژه‌ها تکمیل سالن‌های ورزشی و استخر و تکمیل مدارس و کانون‌های آموزشی در سطح استان است.

نصیری‌زاده بیان داشت: متاسفانه‌ هنوز شرایط واگذاری این پروژه‌ها از سوی دستگاه‌ها اعلام نشده که باید با قیمت‌گذاری پروژه و احصای اطلاعات دقیق آن نسبت به واگذاری اقدام شود.

در ادامه این نشست همچنین بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی تشریح شد تا بر اساس مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شده پیرامون توسعه صادرات غیرنفتی استان اقدام شود که مقرر شد ابهامات و ایراداتی که در این بسته وجود دارد در نشست بعدی ستاد اقتصاد مقاومتی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار