در ترویج فرهنگ استاندارد و استاندارد سازی در جامعه؛
مدیر کل اداره استاندارد استان يزد گفت:در فرصت‎‎های مناسب حقوق شهروندان را به آنها گوشزد كنيم.
کد خبر: ۲۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 19 April 2015
به گزارش تابناک یزد،مدیر کل اداره استاندارد استان يزد اظهار كرد: مطالبات مردم در زمینه‎‎های کیفیت و استاندارد، حقی از حقوق آنان بوده و شایسته است تا در فرصت‎‎های مناسب حقوق شهروندان را به آنها گوشزد كنيم.
 "محمد حسین ماجدی اردکانی" در نشست با مدیران عامل تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان با بيان اين مطلب، گفت: با توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد و استاندارد سازی در جامعه، قادر خواهیم بود كه در سطح بسیار وسیعی مردم خوب، شریف  و متدین استان دارالعباده یزد را از حق و حقوق مسلم خود با خبر سازیم .

وی افزود: همچنين با اطلاع ‏‏رسانی و تبلیغات درخصوص ویژگی‎‎ها و فوائد استاندارد و کیفیت در زمینه ‏‏های کالا و خدمات، شهروندان را از مصرف مواد غیر استاندارد برحذر داشته و ولی نعمتان خو د را به سوی مصرف بهینه که همان کالاها و خدمات با کیفیت و استاندارد هست، سوق خواهیم داد .

ماجدی ادامه داد: اداره کل استاندارد استان یزد در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد، دارای برنامه و بودجه است ولی به جرات می‎‎گویم كه داشته‏‏هایمان كافي نيست و از وزن و سرعت لازم برخوردار نيست.

وي از تولید‏‏کنندگان به عنوان گردانندگان اصلی چرخ‎‎های اقتصادی و صنعتی استان، خواست كه دست خدمتگزاران خود را در این اداره کل گرفته و جهت اجرای این امر مهم آنها را یار و یاور باشند.

مدیر کل استاندارد استان تاكيد كرد: قطعاً با حرکت به سوی توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد، رونق اقتصادی و فروش محصولات و خدمات استاندارد واحدهای تولیدی بهتر و بیشتر خواهد شد. ضمن این که بازار فروش تولید کنندگان، توزیع‎‎کنندگان و فروشندگان کالاها و خدمات بی‎‎کیفیت و غیر استاندارد کساد شده و سایه شوم این گونه سوداگران از جامعه اسلامی‎‎مان برچیده خواهد شد.

ماجدي در پايان سخنانش گفت: با این که اداره کل استاندارد، تنها مرجع رسمی کیفیت در استان است ولی اذعان داريم که در این مورد از قوت لازم برخوردار نيست و دارای ضعف است و معتقديم که شما تولیدکنندگان به مراتب بهتر و بیشتر، مفهوم و معنی کیفیت را درک كرده و در شدت و ضعف آن نقش داشته و موثر هستید.

به گفته وي، مواردی که برشمرده شد، نقاط قوت و ظرفیت‎‎های صنعت این استان است و به نظر می‎‎رسد به دلیل ضعف در اجرای توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد، این قابلیت‎‎های مهم از انظار عمومی پنهان شده است.

 گفتني است؛ تولیدکنندگان حاضر در اين نشست نيز با برشمردن قابلیت‎‎های تولیدی خود، به بعضی از نواقص موجود در استان از جمله ضعیف بودن تبلیغات از سوی ادارات دولتی مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره كل  استاندارد، بروز نبودن استانداردهای ملی، ضعیف بودن بنیه کارشناسی و علمی سازمان استاندارد، کند شدن روند توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد و استانداردسازی در اثر تغییر و تحولات در جامعه، اشاره كردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار