تغيير كاربري، بلاي جان درختان روستاي ييلاقي منشاد؛
تغییر کاربری باغ‎‎های مزروعی روستاي ييلاقي منشاد توسط افراد پیمانکار و سرمایه‏‏دار مشکلات عدیده‎‎ای را برای مردم اين روستا به وجود آورده است.
کد خبر: ۲۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 21 April 2015
روستاييان برخورد قاطع مقامات قضایی را خواستار شدندبه گزارش تابناک یزد، منشاد که در فاصله 65 کیلومتری مرکز استان و در دامنه شیرکوه واقع شده، منطقه‏‏ای خوش آب و هوای استان به شمار می‏‏آید و همه ساله در فصل بهار و تابستان، مردم استان را براي گذراندن اوقات فراغت خود به این منطقه مي‎‎كشاند.

اما چند سالی است که برخي افراد سودجو زمین‏‏های مزروعی منشاد را خریداری و با قطع درختان تنومندي که کشاورزان منطقه با زحمت و مشقات زیاد آنها را به ثمر رسانده‎‎‎اند، آنها را به صورت غيرمجاز، تفکیک و تغییر کاربری مي‎‎دهند.

متاسفانه به دنبال اين اقدام در سال‎‎هاي اخير شاهد ساختمان‏‏سازي‏‏های بی‏‏رویه و غیر‏‏قانونی و همراه با آن بروز مشکلات آب آشامیدنی، فاضلاب و مسائل زیست محیطی در اين منطقه ييلاقي هستيم كه نگرانی‏‏هایی را نيز برای کشاورزان منشاد به دنبال داشته است.

"حسین دهقان" دهیار منشاد هم در همين رابطه اظهار مي‏‏كند: مردم این منطقه نگران آینده منشاد هستند و با مراجعه به دهیاری و شورای اسلامی خواهان جلوگیری از تغییر کاربری باغ‌های این منطقه شدهاند.

وي اضافه مي‏‏كند: دهیاری تاکنون چندین دفعه با مراجعه حضوری و مکاتبه‏‏ای با مسئولین شهرستان مهریز و یزد خواستار جلوگیری از تغییر کاربری و ساخت ساختمان‏‏های بی‏‏رویه و غيرمجاز در منشاد شده است ولی متاسفانه تا‏‏کنون مسئولان ذیربط هیچ گونه اقدامی انجام نداده‎‎اند.

دهقان مي‌‌گويد: تنها راه جلوگیری از تغیير کاربری باغ‏‏های منشاد برخورد قاطع مقامات قضایی است که باید در این مورد وارد شوند تا دهیاری و شورای اسلامی روستا بتوانند با حکم دادگستری با متخلفان و افراد سودجويي كه درختان را قطع می‎‎کنند، برخورد و از فعالیت آنها جلوگیری كنند.

"محمد رضا سلیمی" رييس شورای اسلامی منشاد هم از این گونه اقدامات سودجويانه برخي افراد که به جان باغ‏‏های مزروعی روستا افتاده و آنها را تغییر کاربری می‏‏دهند، ابراز تاسف مي‏‏كند و اين اقدامات را منشاء بروز مشکلات فراواني برای کشاورزان روستا مي‌‌داند.

وي از مسئولین مي‎‎خواهد تا هر چه سریع‏‏تر با متخلفان برخود كنند و نگذارند كه منشاد از حالت يك روستاي ییلاقی خارج شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار