مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق از صادرات نخستین محصول کارخانه الگومراسیون این شرکت خبر داد و گفت: با توافق انجام شده با بخش خصوصی سالانه بیش از800 هزار تن محصول این کارخانه به کشور هندوستان صادر می شود.
کد خبر: ۲۶۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 19 July 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد جواد عسکری با بیان اینکه قرارداد فروش آلگومراسیون با بخش خصوصی سه ساله است افزود: مواد اولیه که درگارخانه آگلومراسیون بافق تولید شده پس از حمل به بندرعباس به کشور هندوستان ارسال می شود.
این مسوول معدنی، آگلومره را کلوخه فرآورده نیمه آماده ای خواند و گفت: سنگ آهن استخراج شده طی فرایند خردایش در کارخانه الگومراسیون بافق عیارسازی شده به صورت کلوخه با کیفیت در کوره های بلند ذوب آهن استفاده می شود.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرگزی بافق، ارزی آوری سالیانه 50 میلیون دلار برای کشور، اشتغال پایدار و افزایش گردش مالی را از دست آوردهای این صادرات خواند و افزود: با سود حاصل از فروش و صادرات آگلومره، نقدینگی این شرکت بهبود می یابد.
عسکری به ذخایر سنگ آهن و امکانات زیربنائی موجود و نیز تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه اشاره کرد و افزود: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران طرح احداث کارخانه آگلومراسیون را با هدف تولید 800 هزار تن کلوخه سنگ آهن در سال برای تامین خوراک واحدهای فولادسازی کوره بلند میبد، زاگرس، بافق و در صورت لزوم کارخانه ذوب آهن اصفهان، در جوار مجتمع معدنی- صنعتی چغارت این شهر احداث کرد.
وی با بیان اینکه هم اینک ماهیانه حدود هشت هزار تن کلوخه سنگ آهن در کارخانه آگلومراسیون بافق تولید می شود اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریز های انجام شده تولید این محصول تا پایان سالجاری به 800 هزار تن افزایش یابد.
عسکری اشتغال بیش از400 نیرو در کارخانه آگلومراسیون بافق را یاد آور شد گفت: چون تاکنون هیچگونه فروشی از محصول این کارخانه نداشتیم بنا بود عملا این تعداد کارگر از کار بیکار شوند.
وی با بیان اینکه تاکنون محصول کارخانه آگلومراسیون در انبار نگهداری می شد خاطر نشان کرد: با شروع صادرات این محصول که افزایش نقدینگی شرکت سنگ آهن بافق را برای پرداخت دستمزدها در پی دارد وضع موجود تثبیت و نگهداری کارگران این کارخانه تا حدودی تضمین می شود.
به گزارش ایرنا، کارخانه آگلومراسیون بافق دراردیبهشت سال 1384 پس از انجام مراحل قانونی و گشایش اعتبار اسنادی، عملیات اجرائی آن از اسفند همان سال آغازشد و پس از گذشت 10 سال در اسفند ماه 94 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت راه اندازی و بهره برداری از آن آغاز شد.
کارخانه آگلومراسیون با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تا یک میلیون تن، در سایت مجتمع معدنی چغارت بافق در فاصله 13 کیلو متری این شهر ساخته شده و در حال تولید است.
در مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی بافق بیش از پنجهزار و 600 نفر مشغول به کار هستند که 400 نفر از آنان در گارخانه آگلومراسیون اشتغال دارند.
بافق که به بهشت معادن ایران شهرت دارد با 40 هزار نفر جمعیت در قاصله 110 کیلومتری مرکز استان یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار