نمایشگاه اسناد عملیات پنجه عقاب به مناسبت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس در سه نقطه از شهر یزد برپا شد.
کد خبر: ۲۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 25 April 2015

به گزارش تابناک یزدف پنجم اردیبهشت برای ایران و مردم یزد از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است، روزی که معجزه الهی توطئه بزرگ استکبار جهانی را نقش بر آب کرد و طوفان شن، بالگردهای پیشرفته و نظامی آمریکا را در صحرای طبس مدفون کرد.

این روز برای مردم یزد همچنین خاطره‌‌ای دیگر دارد و آن شهادت شهید منتظرالقائم(عج) نخستین فرمانده سپاه استان یزد است که در جریان حادثه صحرای طبس به درجه والای شهادت نائل آمد.

به همین مناسبت و همزمان با سالروز این معجزه بزرگ الهی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد اقدام به برپایی سه نمایشگاه با عنوان نمایشگاه‌های اسناد عملیات پنجه عقاب کرده است.

در این نمایشگاه‌ها، 50 تصویر و سند از آن عملیات، نقش بنی‌صدر و خیانت وی در جریان این حادثه و همچنین شهادت شهید منتظرالقائم(عج) به نمایش گذاشته شده است.

از دیگر اسناد حاضر در این نمایشگاه‌ها، می‌توان به تصاویری از بالگردهای نظامی آمریکا در این عملیات اشاره کرد که از پیشرفته‌ترین بالگردهای نظامی آن دوران به حساب می‌آمده است، همچنین نقشه آمریکایی‌ها برای ورود به تهران هم از دیگر اسنادی است که در این نمایشگاه قرار گرفته است.

این نمایشگاه‌ها در دو محل خانه لاری‌های یزد و کتابخانه وزیری از امروز تا 11 اردیبهشت برپا است و علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 8 صبح تا 20 به محل‌های اعلام شده مراجعه کنند.

همچنین نمایشگاه دیگری در محل مسجد حظیره یزد و در جوار تربت پاک سومین شهید محراب، حضرت آیت الله صدوقی(ره)، امروز و به مدت یک روز برپا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار