مدیرکل گمرک استان یزد گفت: ساماندهی بازارچه های مرزی، استقرار کامل پنجره تجارت فرامرزی، استانداردسازی فرآیندهای گمرکی و رهگیری کالا از مبدا تا مقصد در این سامانه از برنامه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
کد خبر: ۲۹۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 10 September 2016
به گزارش تابناک یزد،حسن یاسری در اجلاسیه اتاق اصناف که در تالار راه و ما یزد برگزار شد، با بیان اینکه سهولت ترخیص کالا و اتصال سامانه جامع امور گمرکی به نیروی انتظامی از مهمترین برنامه های گمرک در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا هزینه های ملی را کاهش و در نهایت همه از جمله اصناف از آن سود و منفعت خواهند برد.
وی مبارزه با قاچاق کالا را یک مبارزه چند وجهی دانست که برخورد سلبی با آن به تنهائی جوابگو نیست و افزود: اگر برخورد سختگیرانه داشته باشیم و به مبارزه سلبی و قهری اکتفا کنیم، در نهایت قاچاقچیان خرد را به افراد حرفه ای تبدیل کرده ایم که در آینده برای برخورد با آنان باید هزینه بیشتری صرف کنیم.
مدیرکل گمرک استان یزد ارائه اطلاعات شفاف به همه ذینفعان را از ارکان اقتصاد سالم و توسعه یافته توصیف کرد و گفت: قاچاق کالا، تولیدملی و بخش غیردولتی را تضعیف می کند، باعث اخلال در نظام برنامه ریزی می شود و بر توزیع درآمدها و عدالت اجتماعی تاثیر منفی دارد.
وی تخصیص نیافتن بهینه منابع بانکی،از دست رفتن درآمدهای دولت، آلودگی سیستم اداری و نهادینه شدن فساد را دیگرعوارض قاچاق کالا برشمرد.
یاسری ادامه داد: قوانین سختگیرانه ای در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد که مبارزه را تشدید می کند، مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که آئین نامه آن نیز ابلاغ شده، نابودی کامل کالای قاچاق را تجویز می کند.
محورهای مواصلاتی استان یزد به دلیل اتصال مناطق شمالی و جنوبی کشور برای انتقال کالای قاچاق و مواد مخدر مورد سوء استفاده قرار می گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار