مدیرکل دفتر امورشهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: ایجاد زمینۀ مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها یکی از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است و در این راه توجه ویژه ای به روستاها به عنوان کانون های تولید و کارآفرینی شده است.
کد خبر: ۲۹۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰ 15 September 2016
به گزارش تابناک یزد،محمود شاکری شمسی در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های روستائیان یزد با تشریح فعالیت های انجام شده برای برگزاری این نمایشگاه افزود: بسترسازی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از مهمترین اهداف برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است و این نمایشگاه نیز با شعار روستای نمونه، اقتصاد مقاومتی و توسعۀ پایدار برگزار شده است.
وی افزود: نخستین نمایشگاه توانمندی های روستاییان استان در 210 غرفه مسقف و روباز ایجاد شده و انواع محصولات کشاورزی، تولیدات دامی، صنایع دستی و خشکبار از روستاهای سراسر استان در این نمایشگاه به مردم عرضه شده است.
شاکری شمسی خاطرنشان کرد: ارزیابی روزانۀ غرفه های مستقر در نمایشگاه یکی از ویژگی های این نمایشگاه است و غرفه های برتر استانی در مراسم اختتامیه معرفی و برای حضور در نمایشگاه ملی، به تهران معرفی می شوند.
مدیرکل دفتر امورشهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد با اشاره به زنده بودن روستاهای یزد گفت: روستاییان استان یزد مدیریت بهینۀ مصرف را به عنوان یک اصل مهم در زندگی خود قرار داده و توانسته اند از کمترین امکانات و نزولات آسمانی بیشترین استفاده و بازدهی را داشته باشند که این می تواند الگویی برای سایر مناطق، روستاها و شهرهای کشور باشد.
شاکری شمسی روستاهای استان را روستاهایی بی نظیر دانست و ادامه داد: برای معرفی توانمندی ها و جاذبه های گردشگری هر روستا به مردم و مسئولان با محوریت فرمانداری ها، شب شهرستان ها به مدت 5 شب و هر شب دو شهرستان در محل نمایشگاه دائمی یزد برگزار می شود.
وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه روستاییان در 980 روستا در استان یزد سکونت دارند، تصریح کرد: هم اکنون اکثر روستاهای استان دارای زیرساخت های برق، جاده، آب آشامیدنی و مخابرات هستند.
همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در این مراسم با بیان اینکه 47 روستای نمونه گردشگری در استان وجود دارد، گفت: روستاهای استان با بافت تاریخی و جاذبه های گردشگری بی نظیری که دارند نقش مهمی در جذب گردشگر و سرمایه گذاران در این مناطق ایفا می کنند.
محمدمهدی شرافت ادامه داد: بیش از 50 درصد ظرفیت روستاهای استان در حوزه گردشگری و صنایع دستی تعریف شده و تاکنون از 17 جشنواره برگزار شده در استان در حوزه میراث فرهنگی 12 جشنواره روستایی و عشایری بوده است.
شرافت بر حفظ هویت روستاهای استان، توسعه اقامتگاه های بوم گردی در روستاها و توسعۀ صنایع دستی و برگزاری جشنواره در روستاها تأکید کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار