فردا در یزد
جشنواره فرهنگی صلح و وحدت ویژه کودکان و نوجوانان ادیان الهی دریزد برگزار می شود.
کد خبر: ۳۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 04 May 2015

به گزارش تابناک یزد، زمان برگزاری این جشنواره درتاریخ 15 الی 17اردیبهشت ماه سالجاری،اعلام شده است.این جشنواره با محوریت کودک و صلح پایداری و همکاری نهادهای مختلف و انجمن ها و تشکل های ادیان مختلف ساکن در یزد برگزارمی شود.

افتتاحیه این مراسم درآتشکده زرتشتیان برگزار می شود که پرواز بادبادک ها و کبوتر صلح از برنامه های افتتاحیه این مراسم می باشد.همچنین کارگاههای نقاشی،ماسک سازی،نمایش،بازی های محلی،خمیربازی ،قصه گویی و شاهنامه خوانی ازدیگر برنامه های دوروزه جشنواره فرهنگی صلح و وحدت است.

همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان،اقوام و مذاهب ،تعامل بین کودکان و نوجوانان ادیان مختلف،معرفی ایران به عنوان یک کشور صلح طلب و مخالف با دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

این گزارش می افزاید:باتوجه به هجمه های قدرت های استکباری برعلیه جمهوری اسلامی ایران شاهد این مسئله هستیم که در ایران ادیان تصریح شده درقانون اساسی آزادانه درکنار هم علاوه برزندگی مسالمت آمیز از حقوق اجتماعی نیز برخوردارند.

همچنین در مدت زمان برگزاری این جشنواره نشستی با مادران فرزندان اقلیت ها شامل مباحث؛نوع فرزند محوری،همزیستی مسالمت آمیز و...ازطرف معاونت امورزنان و خانواده استانداری برپا خواهد شد.

این جشنواره توسط موسسه کودک و صلح پایداربه مدیریت سیدمحمد هادی حسام زاده حجازی و با حمایت؛ وزارت امورخارجه ، استانداری یزد،شهرداری یزد،سازمان فرهنگی شهرداری یزد،جمعیت هلال احمر یزد واداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزارمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار