کد خبر: ۳۱۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱ 11 October 2016
به گزارش تابناک یزد،امام جمعه تفت گفت: در سالجاری افزون بر چهار میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شده است .
 حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری افزود: در سال گذشته این شهرستان با جذب 20 میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی رتبه دوم استان را کسب کرد .
وی اظهار داشت: اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از نحوه هزینه زکات جمع آوری شده برای رفع فقر و محرومیت و اجرای طرح ها و پروژه های عام المنفعه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته از طریق رسانه ها اهمیت زیادی دارد.
غفوری با بیان اینکه طبخ و توزیع غذا بین عزاداران حسینی به عنوان زکات مستحبی محسوب می شود، افزود: ضرورت دارد از هرگونه اسراف در این خصوص پرهیز شود و ضمن مصرف صحیح بر اساس نیاز، این نذورات به محرومان و نیازمندان اختصاص یابد.
همچنین فرماندار تفت نیزدر این نشست با تاکید بر اجرای طرح زکات، روحانیان و مبلغان را به تبیین هنرمندانه این طرح دعوت و بیان کرد: پرداخت زکات برای رفع مشکلات نیازمندان از اهمیت خاصی برخوردار است و آگاهی مردم ازآثار و برکات پرداخت این واجب الهی در ترویج این فریضه الهی تاثیرگذار است.
مدیر کمیته امداد شهرستان تفت نیز با تشریح عملکرد شورای زکات شهرستان تفت و قدردانی از مشارکت فعال مردم افزود: کمیته امداد شهرستان تفت در 6 ماهه ابتدای سال جاری رتبه نخست در امر جمع آوری زکات را در استان کسب کرده است.
تفت در 20 کیلومتری یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار