نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد با اشاره به رشد روز افزون استفاده از شبکه‌های اجتماعی گفت: استفاده از شبکه‌های اجتماعی چالش جدی خانواده‌ها است.
کد خبر: ۳۱۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 29 October 2016

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری عصر امروز در دیدار با معاون وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی در استان یزد اظهار داشت: استفاده نادرست از فضای مجازی آسیب‌های اجتماعی زیادی از جمله طلاق، تهدید بنیان خانواده ها و... را به همراه دارد و امروز شبکه‌های اجتماعی به یک چالش جدی برای خانواده‌ها تبدیل شده است.

وی با اشاره به تحرکات ضدفرهنگی دشمنان برای مبارزه با اسلام و انقلاب و تلاش گسترده آن‌ها در ایجاد سستی برای فروپاشی خانواده ادامه داد: استفاده نادرست از وسیله‌های ارتباطی به ویژه شبکه‌های اجتماعی و اینترنت و موبایل منجر به بی‌خبری و غفلت زوجین و نیز فرزندان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد با تاکید بر نقش حساس آموزش و پرورش در تربیت دینی و علمی کودکان، نوجوانان و جوانان بیان داشت: دشمنان پس از ناکامی از جنگ فیزیکی در میادین نبرد و نامیدی از این روش، ضربات حملاتی خود را با روش‌های دیگر به دین اسلام و انقلاب اسلامی ایران از جوانان و نوجوانان از سر گرفته و هر روز به شیوه‌ای نوین در این زمینه اقدام می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت آگاه‌سازی در خصوص آسیب‌های ناشی از استفاده نامناسب از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: فعالیت‌ها باید بر مراکز آموزشی و بر قشری باشد که توجه ویژه دشمن به آن جلب شده و با آگاه‌سازی از تهدیدات فرهنگی دشمن جامعه را از آسیب‌ها حفظ کنیم.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه خانواده‌ها باید نظارت بیشتر و جدی‌تری در استفاده از شبکه‌های مجازی از سوی فرزندان خود داشته باشند عنوان کرد: بهترین سنین تربیتی و پرورشی در دوران کودکی و نوجوانی است که شاکله انسان در این سن شکل می‌گیرد از این‌رو باید با برنامه و هدفمند نسبت به آن اقدام کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از طلاق‌ها و فروپاشی خانواده‌ها در نتیجه استفاده از شبکه‌های اجتماعی است ادامه داد: محتواهایی که در این شبکه‌ها وجود دارند مناسب باری جامعه ایرانی و براساس آموزه‌های اسلامی نیست و باید اقدام خاصی را در این زمینه انجام داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار