کارگاه عملی " کار با سلول‎‎های بنیادی جنینی انسانی" شهریور ماه سال جاری توسط مرکز تحقیقات سلول‎‎های بنیادی پژوهشکده علوم تولید مثل یزد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 09 May 2015
به گزارش تابناک یزد، دکتر "بهروز افلاطونیان" دبیر علمی اين کارگاه ضمن اعلام اين خبر، تصريح كرد: مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی پژوهشکده علوم تولید مثل یزد، کارگاهی با عنوان " کار با سلول‌های بنیادی جنینی انسانی" را در شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد کرد .

 وي در اين باره افزود: سلول‎‎های بنیادی جنینی انسانی برای اولین بار در سال 1989 میلادی توسط پروفسور تامسون و همکارانشان در آمريكا از جنین انسان در مرحله بلاستوسیت قبل از لانه گزینی مشتق شدند.

وي ادامه داد: این سلول‎‌‌ها به دلیل قدرت بالا در خودتکثیری و همچنین قابلیت تمایز به تمام سلول‌‌های بدن از هر سه لایه جنینی مزودرم، اندودرم و اکتودرم، توجه زیادی را از جانب محققین، سیاست‌مداران و مردم به خود جلب کرده‎‎اند .

 افلاطونيان خاطرنشان كرد: باعث افتخار است که مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی پژوهشکده علوم تولید مثل یزد طي تلاش در سال‌‌های اخیر موفق به تولید سه رده از این سلول‌‌ها (YAZD1-3) شده است .

 وي در ادامه نيز هدف از برگزاری این کارگاه را اشاعه و بسط این تکنولوژی نوین به سایر محققین کشورمان ذكر كرد و گفت:  وظیفه خود می‏‏دانیم تا با برگزاری اين قبيل کارگاه‎‎های آموزشی، کمکی هرچند ناچیز در نشر علم انجام دهیم.

 وی اظهار كرد: از اعضای محترم هیأت علمی در رشته‌های علوم پایه زیستی، دانشجویان دکترا و کارشناس ارشد و همچنین دانشجویان کارشناسی دعوت می‌‌شود در کارگاه شرکت كنند و بدیهی است كه دانشجویان علوم پزشکی(عمومی و رزیدنت) نیز در صورت تمایل می‎‎توانند در کارگاه شرکت نمایند.

 افلاطونيان در پایان نيز افزود: به دلیل عملی بودن کارگاه، ظرفیت محدود است ولی به منظور پاسخگویی به نیاز دانش‌پژوهان در نظر است تا دوره‌های بعدی این کارگاه نیز برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار