همزمان با هفته معلولان ، دومین کارگاه تولیدی حمایتی معلولان وابسته به سازمان بهزیستی در شهرستان اردکان با حضور مسئولان محلی افتتاح شد.
کد خبر: ۳۳۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱ 07 December 2016
به گزارش تابناک یزد،فرماندار اردکان  در این آیین با بیان اینکه مهم ترین هدف راه اندازی این کارگاهها توانمند سازی معلولان به لحاظ جسمی و ذهنی و همچنین ایجاد انگیزه زندگی در آنها است افزود: توانمندسازی معلولان موجب پویایی آنها در کنار سایر شهروندان می شود .
هادی مقیمی توانبخشی یک معلول جسمی و بازگشتش به چرخه اقتصاد و جامعه را موجب رونق اجتماع در حوزه اقتصاد دانست و بیان کرد: معلولیت جسمی افراد نمی‌تواند مانع فعالیت‌های اجتماعی‌شان باشد.
رئیس اداره بهزیستی اردکان نیز اظهار داشت: این کارگاه، دومین کارگاه تولیدی حمایتی معلولان است که در اردکان با هدف بازتوانی و استقلال اقتصادی و اجتماعی و حمایت از اشتغال 50 نفر از معلولین بهزیستی شهرستان در حرفه های خیاطی ، صنایع دستی و گونی دوزی در اردکان راه اندازی و افتتاح می شود.
امیرولی عضدزاده افزود: خودکفایی و توانمند کردن معلولان، رساندن آنها به استقلال اقتصادی و ورود این افراد از چرخه جامعه معلولان در جامعه از جمله اهداف نهایی راه اندازی چنین مراکزی دانست و افزود: راه اندازی خط تولید برای مددجویان می تواندمنجر به بروز توانایی های آنها و حضور شان در جامعه شود.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار