وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با اشاره به اینکه مواد اولیه از گمرک یزد سه ساعته ترخیص می شود، گفت: نحوه فعالیت گمرک یزد اثرگذاری بالایی در قیمت تمام شده محصول دارد.
کد خبر: ۳۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 12 May 2015
به گزارش تابناک یزد، محمدرضا نعمت زاده، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح کارخانه الیاف گستر یزد با حضور معاون رئیس جمهور اظهار داشت: تولیدات داخل باید به سمت کاهش قیمت و افزایش کیفیت پیش بروند که عوامل متعددی در این امر دخیل است که از آن جمله می توان به ترخیص مواد اولیه از گمرک اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مواد اولیه از گمرک یزد ظرف دو تا سه ساعت ترخیص می‌ شود که این اقدام و سرعت عمل در قیمت تمام شده بسیار اثرگذار است و توسعه صنعتی را سریعتر به نتیجه می رساند.

نعمت زاده همچنین با اشاره به اینکه یزد در زمینه تولید و صادرات کاشی و سرامیک نیز در کشور حرف اول را می زند، اظهار داشت: نیمی از صادرات کاشی و سرامیک کشور از یزد انجام می شود که این میزان صادرات بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارد.

وی با بیان اینکه یزد در زمینه فولاد نیز پیشرفت های چشمگیری داشته است، عنوان کرد: اگر در صنعت فولاد یزد سرمایه گذاری های لازم انجام شود، این استان می تواند آلیاژهای ویژه برای خودروسازی تولید کند.

نعمت زاده مردمان یزد را انسانهایی سختکوش و تلاشگر خواند و افزود: یزدیها برابر آنچه کار می کنند، امکانات و تسهیلات درخواست می کنند و این نشان از تدین، تعهد، سختکوشی و دلبستگی آنها به شهر و استانشان است.

وی یادآور شد: مردم یزد از ابتدا مردمانی سختکوش بودند و یزد از نخستین استانهایی بود که چرخ صنعت آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با پویایی به چرخش درآمد.



مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار