استاندار یزد گفت: خیران با اندیشه خیر خود در مسیر سالم سازی جامعه گام بردارند و به رفع آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.
کد خبر: ۳۴۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 14 December 2016

به گزارش تابناک یزد،سید‌محمد میرمحمدی  در همایش ملی خیرین و توسعه اجتماعی اظهار داشت: ملت ما ملتی اهل گفت‌وگو است و نمونه بارز آن مذاکرات هسته‌ای بود و ما مخالف جنگ و خونریزی هستیم و دنیا را عاری از خشونت می‌خواهیم، دنیایی که در آن برادری و صمیمیت حاکم باشد.

وی با بیان اینکه اعضای جوامع باید خیراندیش و همراه و همدل باشند، ادامه داد: در ایران با پیروزی انقلاب اسلامی و هدایت‌های امام و رهبری این فضا بر کشور حاکم شده و همدلی و برادری مردم در همه زمینه‌ها در پیروزی‌های این کشور و در زمینه‌های سیاسی و نظامی و اجتماعی قابل مشاهده است.

استاندار یزد افزود: برگزاری این همایش و گردهمایی خیرین بسیار ارزشمند است چراکه تجارب کاری خود را باهم در میان می‌گذارند و می‌توانند در مقابله با آسیب‌های اجتماعی همکاری کنند و مجموعه‌ای مدون را در اختیار جامعه برای پیشگیری از آسیب‌ها فراهم کنند.

میرمحمدی بیان داشت: باید انگیزه‌ها را در توجه به هم‌نوع و پیشگیری از آسیب‌ها جلب کرد و قدمی در بهبود سلامت اجتماعی برداشت تا مردم با این سرمایه‌های کشور آشنا شوند و با انگیزه‌هایی که فراهم می‌شود الگویی با ویژگی‌های منحصر به فرد داشته باشند.

استاندار یزد با بیان اینکه کار خیر از تامین نیازهای عمومی شکل می‌گیرد، عنوان کرد: مساجد و آب‌انبارها و واحدهایی که جنبه عمومی داشته توسط خیرین احداث شده و نیازهای عمومی که در زمان‌های مختلف تغییر کرده، باز هم حاصل فعالیت خیرین بوده است.

وی با بیان اینکه امروز هم نیازهای جامعه تغییراتی دارد، اضافه کرد: حضور خیرین در حوزه مسکن، بهداشت و درمان، کمک‌رسانی به نقاط دور افتاده و همکاری با امور بانکی یکی از مساعدت‌های خیران در پیشبرد امور کشور است.

میرمحمدی با بیان اینکه نمی‌توان از طریق زندان‌ها سرمایه‌های اجتماعی را ساخت و احیا کرد، گفت: کسانی که به زندان رفته‌اند با یک خطای خود چند مورد تخلف دیگر هم یادگرفته و برای تجربه آن تلاش می‌کنند بنابراین باید برای جرم‌انگاری و کاهش جمعیت کیفری صورت کار را تغییر دهیم تا خود درمانی در جامعه شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه جامعه امروز مبتلا به مسائل نگران‌کننده‌ای چون اعتیاد، قاچاق و فساد شده است، تصریح کرد: طلاق یکی از آسیب‌هایی است که با آن مواجه هستیم این درحالی است که طلاق خلاف آموزه‌های اسلامی است.

میرمحمدی با اشاره به اینکه باید برای تحکیم خانواده و ایجاد اشتغال تلاش کرد، اظهار داشت: امروز باید با شناخت دردهای جامعه برای درمان آن گام برداشت و با حفظ عزت و شخصیت افراد اقدام به سالم‌سازی جامعه کرد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به قشر جوان در سطح جامعه برای تامین اشتغال از نیازهای اساسی این قشر است، عنوان کرد: اگر اشتغال جوانان فراهم نشود ممکن است در اثر سر خوردگی به بیراهه بروند.

استاندار یزد با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی را باید ریشه‌یابی کرد، گفت: باید بر اساس شناخت ریشه‌های این آسیب‌ها برای پیشگیری از آن اقدام کرد.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید ابتدا پیشگیری از اعتیاد را رقم بزنیم، ادامه داد: باید با همفکری و تعامل راه‌هایی که فرد را به سمت اعتیاد می‌‌کشاند، حرکت کنیم و راه را بر مصرف مواد ببندیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
آقای استاندار آقای محمد ابراهیم قدیریان مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران و یدالله طاهرنژاد رئیس هیئت مدیره آن شرکت که نور چشم شما هستند جدیدآ 100 میلیارد تومان از پیمانکاران طرح و توسعه کارخانه به نام یزدI تخفیف گرفته اند. لطفا" به آنها بگویید در امر خیر به شما کمک کنند. راستی آن پول تخفیف بوده؟ یا حذف تجهیزات؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
آقای استاندار شما که اهل گفتگو هستید و مذاکرات رامثل میزنید بفرمایید غیر از خجالت و شرمندگی و برد دشمن و باخت ما چه چیزی عاید ما و شما شد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
خیرین تلاش .............................استانداری مدیران را دریابید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
اگر امور خیریه مثل خرید دارو دست چندمی و تبدیل آمبولانس به خودرو تشریفات شخصی مدیرعامل هلال احمر باشد همان بهتر که نباشد
استاندار حالا دیگه بیدار شو
جان مردم ارزش خواب بودن را ندارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار