مسئول امورفرهنگی امامزاده سیدتاج الدین(سیدپنهان) یزد از اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی در طول سال با حضور اقشار مختلف مردم در این امامزاده خبر داد.
کد خبر: ۳۴۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹ 18 December 2016
به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام محمدحسن ربانی، مسئول امورفرهنگی امامزاده سیدتاج الدین (سیدپنهان) یزد در مراسم رونمایی از گنبد امامزاده سید تاج الدین اظهار کرد: با توجه به اینکه این امامزاده در دل بافت قدیم و در کنار اماکن تاریخی محله فهادان یزد واقع شده لذا اجرای برنامه‌های فرهنگی با توجه به این موقعیت برنامه ریزی شده و ان‌شاءالله در طول سال انجام خواهد شد.
مهدی نجفی، مسئول هیات امنای امامزاده سیدتاج الدین (ع) یزد نیز در این مراسم گفت: کاشی کاری گنبد این امامزاده از مهرماه امسال آغاز و امروز به بهره برداری می‌رسد که همه هزینه‌های آن با کمک خیری انجام شده و از هاشمیه نماینده، اعضای هیات امنا و احمد خدایی خادم بقعه، عبدالرحیم خان که زحمت بنایی را کشیده نیز کمال تشکر را دارم.
تلاوت قرآن توسط مهدی شایق قاری بین المللی یزدی، مداحی و تواشیح از دیگر برنامه های این مراسم بود، همچنین مدیحه سرایی و اجرای مراسم توسط حامد سلطانی قاری ممتاز یزدی انجام شد.
یادآوری می‌شود امامزاده سید تاج‌الدین جعفر معروف به «سید پنهون» و مشهور به «امامزاده یک‌شنبه» و از سادات عریضی سدة ششم هجری است که در زمان اتابکان (۵۴۳-۶۸۴ هـ.ق) در محلّه فهّادان یزد می‌زیست و چون اهل خلوت و گوشه‌نشینی بود، به «سید پنهون» معروف شد و از آن جا که مردم بیشتر روزهای یک شنبه به زیارت این امامزاده می‌روند به «امامزاده یک شنبه» نیز مشهور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار